کد خبر: 420525
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دوربین کدام گوشی برای سلفی گرفتن بهتر است؟

یکی از فاکتورهای حائز اهمیت در نظر خریداران گوشی معمولاً کیفیت دوربین‌هاست. دوربین جلو که به منظور سلفی گرفتن (خودعکس) تعبیه شده برای دارندگان گوشی‌های هوشمند بسیار مهم است. شرکت‌های سازنده گوشی در تلاش‌اند تا روزبه‌روز کیفیت دوربین‌ها را ارتقا دهند.

دوربین کدام گوشی برای سلفی گرفتن بهتر است؟
کد خبر: 420525
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - گوشی‌های هوشمند جدید قابلیت‌های متنوعی دارند که یکی از آنها کیفیت دوربین‌هایشان است. ما برای خرید گوشی زمان زیادی را صرف مقایسه و بررسی آنها می‌کنیم. یکی از قابلیت‌هایی که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد کیفیت دوربین سلفی و همچنین دوربین پشت است. ما در اینجا کیفیت دوربین سلفی چهار گوشی آیفون 11 پرو، گلکسی‌اس20 اولترا، گوگل پیکسل 4 و وان‌پلاس 8 پرو را به بررسی می‌گذاریم.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از «cnet»، برای آزمایش دوربین جلو در این گوشی‌ها سعی کردیم در داخل خانه و فضای باز، در نور کم و همچنین با نور استودیو و با فلاش عکس بگیریم. نام گوشی‌ها در آخر ذکر شده تا اول نقدها را بخوانید و بعد تصمیم‌گیری کنید.

سلفی‌هایی که در فضای باز ثبت شده در نمایاندن رنگ و چشم‌انداز تفاوت دارند

عکس‌هایی که در زیر می‌بینید نشان می‌دهد که فریم‌ها متفاوت است، زیرا هر گوشی لنز سلفی متفاوتی دارد.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین

تمام گوشی‌هایی که در این نقد مورد بررسی قرار گرفته رنگ‌های خوبی تولید می‌کنند. به نظر می‌رسد گوشی یک زیباتر و دقیق‌تر از سایر گوشی‌ها باشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، زاویه لنز گوشی سه بازتر (wide) از گوشی‌های دیگر است و بیشتر زمینه‌ (بک‌گراند) را پوشش می‌دهد.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین

عکس‌های پایین با استفاده از تایمر خودکار روی سه‌پایه و در نور فضای باز ثبت شده تا مشخص شود که هر گوشی چگونه رنگ‌ها را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد گوشی‌های 2 و چهار عکس‌های بهتری گرفته‌اند چون زنده‌تر هستند. لنز باز گوشی سه چشم‌انداز وسیع‌تری را نشان می‌دهد.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین

به عکس بالا که با نور فضای باز گرفته شده نگاه بیندازید و ببینید چگونه هر گوشی جزئیات و دامنه داینامیک را در منطقه پشت سر که محل تلاقی آسمان و ساختمان است نشان می‌دهد. بعضی از گوشی‌ها جزئیات ساختمان را به خوبی حفظ کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر در هایلایت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند. گوشی سه بیشترین تضاد (کنتراست) را نشان می‌دهد.

پرتره یکی از گوشی‌ها به وضوح از بقیه بهتر است

همه این گوشی‌ها برای دوربین جلو حالت پرتره دارند که زمینه را محو می‌کند. شما می‌توانید قبل یا بعد از گرفتن عکس شدت تاری آن را تنظیم کنید، اما در اینجا میزان تاری را روی تنظیمات پیش‌فرض گذاشته‌ایم (در گوشی گلکسی‌اس20 اولترا حالت فوکوس زنده همان پرتره است).

کیفیت دوربین

گوشی یک خوب و دقیق است و زمینه‌های تار جالبی نیز دارد. گوشی 2 نسبت به سایر گوشی‌ها کمی زردتر است، اما احتمالاً این تیرگی به این دلیل است که عکس طبیعی‌تر به نظر برسد و تشخیص لبه‌ها (edge-detection) بهتر شود. چشم‌انداز بازتر گوشی سه به برجسته‌تر کردن عکس کمک می‌کند، اما تاری آن زیاد مناسب نیست. گوشی چهار نیز به طور کلی نمایی دلپذیر را به بیننده القا می‌کند ولی تشخیص لبه در قسمت آرنج و مو درست انجام نشده است.

مزیت اصلی سلفی با نور کم

اگرچه بعضی از نسخه‌های حالت شب (night mode) برای عکاسی در نور کم در هر چهار گوشی وجود دارد، تنها گوشی یک و سه قابلیت‌های خاصی برای سلفی گرفتن دارند. جای تعجب نیست که این گوشی‌ها به طور کلی بهترین عملکرد را در نور کم از خود نشان می‌دهند و متعادل‌ترین عکس را ثبت می‌کنند (در تصویر زیر این قابلیت را مشاهده می‌کنید).

در مورد فلاش نیز باید بگوییم که همه این گوشی‌ها از صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند تا چهره شما را در تاریکی نشان دهند و از چراغ ال‌ای‌دی دوربین عقب بهره نمی‌گیرند. به نظر می‌رسد عکس گوشی چهار یکنواخت و مطبوع‌تر از سایر عکس‌هاست.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین

بهترین دوربین جلو متعلق به کدام یک از این چهار گوشی است؟

اکنون که به انتخاب بهترین دوربین سلفی رسیدیم، هویت گوشی‌ها را فاش می‌کنیم: گوشی یک گلکسی‌اس20 اولترا، گوشی 2 آیفون 11پرو، گوشی سه پیکسل4 و گوشی چهار وان‌پلاس 8پرو.

نتیجه این آزمون نشان داد که گوشی گلکسی‌اس20 اولترا در کل با گرفتن سلفی‌های قوی سازگارترین عملکرد را دارد.

آیفون11پرو برای عکسبرداری در حالت عمودی بسیار عالی است و سلفی آن در فضای باز رنگ‌های بی‌نظیری دارد. پیکسل4 بهترین سلفی در نور کم (با حالت نور شب و بدون آن) را به خود اختصاص داده است. سرانجام گوشی وان‌پلاس8پرو در کل دارای رنگ‌های دلپذیر و عکس‌های خوبی است.

مقایسه گوشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها