کد خبر: 416258
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| قاتل طلایی کالیفرنیا محاکمه می‌شود

یکی از نیروهای پلیس کالیفرنیا، که به قاتل طلایی ایالت شهرت پیدا کرده است، دست آخر در مقابل میز قاضی نشست تا محاکمه شود.

دور دنیا| قاتل طلایی کالیفرنیا محاکمه می‌شود
کد خبر: 416258
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از نیروهای پلیس کالیفرنیا، که به قاتل طلایی ایالت شهرت پیدا کرده است، دست آخر در مقابل میز قاضی نشست تا محاکمه شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌ها خبر دادند محاکمه قاتل طلایی ایالت کالیفرنیا که طی دهه‌های 70 و 80 میلادی ده‌ها جرم مرتکب شده و تنها 2 سال پیش کارآگاهان موفق به دستگیری او شدند، آغاز شده است.

پیش‌بینی می‌شود در جلسات دادگاه این پلیس جانی که در یکی از سالن‌های دانشگاه کالیفرنیا برگزار می‌شود بیش از 150 نفر از اعضای خانواده‌های قربانیان این جنایت‌ها حاضر شوند، از این رو مسئولان برگزاری به منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تدارک ویژه‌ای دیده‌اند.

وکلای مدافع «جوزف جیمز دی‌آنجلو» قاتل طلایی ایالت اعلام کردند در حال حاضر تلاش می‌کنند تا او را از اعدام نجات دهند، به ویژه که او اکنون 74 سال دارد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ای‌بی‌سی نیوز، این مرد تا به امروز به 13 مورد قتل، 51 مورد تجاوز و 120 سرقت در فاصله دهه‌های 70 و 80 میلادی اعتراف کرده است؛ جنایاتی که رعب و وحشت زیادی در میان ساکنان ایالت کالیفرنیا به وجود آورده بود.

دی‌آنجلو اولین متهمی بود که پلیس موفق شد از طریق بررسی شجره‌نامه ژنتیکی، او را ردیابی و دستگیر کند.

طبق این روش، محققان پلیس نمونه‌هایی از دی‌ان‌ای فرد مظنون و مجهول‌الهویه را که در محل جنایت به جای گذاشته پیدا می‌کنند و سپس از طریق شجره‌نامه‌های ژنتیکی خانوادگی که افراد به شکل داوطلبانه در اختیار بانک اطلاعاتی قرار می‌دهند، به فرد جانی می‌رسند.

بعد از دستگیری این مجرم بود که پلیس آمریکا موفق شد 150 مجرم دیگر را نیز به همین روش دستگیر کند.

اف‌بی‌آی در سال 2016 برای دریافت اطلاعاتی که بتواند به حل این پرونده کمک کند جایزه‌ای 50 هزار دلاری تعیین کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها