«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گوشی اندروید شما در مواقع ضروری به کمک‌تان می‌آید؛ اما چگونه؟

گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های زیادی دارند. یکی از این قابلیت‌ها کمک به دارنده گوشی در مواقع ضروری است. شما می‌توانید با پر کردن اطلاعات پزشکی‌تان در گوشی اندروید جان خود را نجات دهید.

گوشی اندروید شما در مواقع ضروری به کمک‌تان می‌آید؛ اما چگونه؟
کد خبر: 411932
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- گوشی ‌های اندرویدی این قابلیت را دارند که در مواقع خطر، تصادف یا هر اتفاق اورژانسی دیگر به کمک شما بیایند. این گوشی ‌ها با ذخیره اطلاعات پزشکی شما به امدادرسانان کمک می‌کنند تا به سوابق پزشکی‌تان دسترسی پیدا کنند. اگر گوشی خود را به این قابلیت مجهز نکرده‌اید همین الان اقدام کنید.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، قطعاً اگر حادثه‌‌ای اورژانسی برای شما پیش آید، مایلید اولین کسانی که به سراغ‌تان می‌آیند عزیزان‌تان باشند. همچنین از آنها توقع دارید که پیشینه پزشکی شما را (از داشتن یک آلرژی ساده تا بیماری‌های جدی) بدانند و برای پزشکان توضیح دهند.

گوشی‌های اندرویدی ابزاری اختصاصی برای نمایش اطلاعات حیاتی از جمله شماره مخاطبان اضطراری شما دارند. به افرادی که در اورژانس کار می‌کنند آموزش داده‌اند تا در اولین قدم با بستگان نزدیک بیمار تماس بگیرند. اخیراً گوگل آپدیتی را برای گوشی‌های پیکسل (Pixel) خود ارائه کرد که می‌تواند برنامه Safety گوشی را به دستگاه‌های بیشتری برساند و قابلیت‌های آن نیز گسترده‌تر شده است.

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به سراغ برنامه ایمنی (Safety) بروید، اطلاعات اضطراری شخصی خود را در تلفن اندرویدتان ذخیره کنید. این اطلاعات می‌تواند روزی جان شما را نجات دهد.

اطلاعات اورژانسی را در تلفن همراه اندرویدی خود ذخیره کنید

اندروید

مثل همیشه جزئیات گوشی اندروید شما بسته به برند و مدل آن متفاوت است؛ مثلاً کاربران سامسونگ می‌توانند از قسمت Phone استفاده و گزینه مخاطبان (Contacts) را انتخاب کنند و در ادامه با انتخاب نمایه من (My Profile) به پایین این صفحه بروند تا اطلاعات ضروری را وارد کنند.

به طور کلی در اکثر دستگاه‌ها باید قسمت تنظیمات را باز کرده و با استفاده از نوار جست‌وجو در بالای صفحه، اطلاعات اضطراری (Emergency) را جست‌وجو کنید. یکی از نتایج جست‌وجو باید شما را به بخش مورد نظر در تنظیمات منتقل کند.

هنگامی که قسمت اطلاعات اضطراری را پیدا کردید باید اطلاعاتی را که می‌خواهید برای به اشتراک گذاشتن سوابق پزشکی و تماس‌های اضطراری خود در گوشی داشته باشید وارد کنید.

برای اینکه ببینید دیگران چه اطلاعاتی را در گوشی شما مشاهده می‌کنند یا برای تمرین اینکه چطور از اطلاعات پزشکی درون تلفن شخص دیگر باخبر شوید می‌توانید با فشار دادن دکمه روشن و خاموش یا ضربه زدن روی صفحه سعی کنید قفل گوشی خود را باز کنید. هنگامی که از شما خواسته شد رمز عبورتان را وارد کنید، روی گزینه اضطراری (Emergency)، تماس اضطراری یا هر عبارتی که در پایین صفحه نمایان می‌شود و معنای اضطرار دارد ضربه بزنید. صفحه بعدی گزینه دیگری را نشان می‌دهد که در آن اطلاعات پزشکی موجود است.

اندروید

کاربران گوگل پیکسل انتخاب دیگری نیز دارند. آنها از برنامه Personal Safety app استفاده می‌کنند. در آخرین به‌روزرسانی Pixel Drop در ژوئن، برنامه ایمنی با تمام گوشی‌های پیکسل سازگاری پیدا کرد. با وجود این، فقط کاربران پیکسل3 و پیکسل4 به ویژگی تشخیص خودکار تصادف دسترسی خواهند داشت که این برنامه به طور خودکار هنگام تشخیص اینکه به طور تصادفی در یک اتومبیل حضور داشته‌اید به شما کمک می‌کند و به مخاطبان اضطراری هشدار می‌دهد و با آنان تماس می‌گیرد. پس از نصب آخرین به‌روزرسانی پیکسل یک آیکون ایمنی جدید در مجموعه برنامه‌های خود خواهید داشت. آن را باز کنید و دستورالعمل‌های مربوط به تنظیم برنامه را دنبال کنید.

پس از تنظیم برنامه ایمنی، می‌توانید اشتراک اضطراری را آغاز کنید تا موقعیت مکانی خود را به مخاطبان اضطراری بدهید. در اینجا از شما پرسیده می‌شود که آیا در امان هستید و اگر جواب ندهید، اشتراک اضطراری به طور خودکار شروع می‌شود. همچنین برای هشدارهای اضطراری یا حوادث طبیعی در منطقه اعلان‌های بحرانی دریافت می‌کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم شناسه پزشکی و تماس‌های اضطراری خود را همین حالا تنظیم کنید تا از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها