کد خبر: 400683
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۴:۴۶:۵۴
| |

ایلان ماسک مجبور به ارائه مدرک شد

پس از حاشیه‌هایی که راجع به تحویل ونتیلاتورهای ساخت شرکت «تسلا» مطرح شد، «ایلان ماسک» بخشی از لیست بیمارستان‌هایی که این ونتیلاتورها را دریافت کردند، منتشر کرد.

ایلان ماسک مجبور به ارائه مدرک شد
کد خبر: 400683
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۴:۴۶:۵۴

اعتمادآنلاین| با افزایش شیوع "کروناویروس" در آمریکا و کمبود دستگاه‌های ونتیلاتور، "ایلان ماسک" بنیانگذار شرکت "تسلا" اعلام کرد که این شرکت در صورت لزوم، دستگاه‌های تنفس مصنوعی تولید و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد که می‌توانیم این دستگاه‌ها را با ماشین‌های خودمان به بیمارستان‌ها ارسال کنیم بنابراین هزینه دستگاه و هزینه ارسال نیز رایگان است و تنها خواسته ما این است که این دستگاه‌ها به سرعت مورد استفاده بیماران قرار گیرند و مسئولان آنها را در انبار نگذارند.

در این راستا تسلا اخیراً 1000 دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کرد. هرچند منتقدین می‌گویند که این ونتیلاتورها از نوع مدلهای غیرتهاجمی بوده‌اند و کارایی کافی ندارند، چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 به ونتیلاتورهای تهاجمی احتیاج دارند که می‌توانند از طریق لوله‌گذاری داخل بدن، ریه‌های بیمار را از هوا پر کنند.

با این حال، "اندرو کوومو" فرماندار نیویورک گفت که این ونتیلاتورهای غیرتهاجمی می‌توانند به نوع مناسب تبدیل شوند تا به ونتیلاتورهای تهاجمی در شرایط بحرانی کمک کنند.

"ایلان ماسک" نیز متعاقبا توئیت کرد که به کلیه بیمارستان‌ها مشخصات دقیق مدل‌های اهدا شده، داده شده است و همه بیمارستان ها تأیید کرده‌اند که این دستگاه‌ها بسیار مهم هستند و به کار خواهند آمد.

دستگاه ونتیلاتور تسلا با پمپاژ هوای تمیز و اکسیژن به داخل ریه‌های بیماران مبتلا به کووید-19 به آنها کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشند.

پس از انتشار خبر ارسال ونتیلاتورها به بیمارستان‌ها مقامات کالیفرنیا اعلام کردند که هیچ یک از بیمارستان‌ها، این دستگاه‌ها را دریافت نکرده‌اند.

انتشار این خبر منجر به پاسخ‌های متنوعی از طرف ایلان ماسک شد و او عکس‌هایی از کارمندان بیمارستان که در جلوی محموله‌ها قرار گرفته بودند را منتشر کرد.

ایلان ماسک در تازه‌ترین پیام خود در تویئتر هم لیست بیمارستان‌ها و تعداد ونتیلاتورهای اهدایی را منتشر کرد و گفت تحویل دستگاه‌ها براساس درخواست مستقیم بخش "ICU" بیمارستان‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها