کد خبر: 399042
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نقش شرکت‌های داروسازی در مقابله با پاندمی کرونا چیست؟

به نظر می رسد کمپانی‌های داروسازی حالا بیش از هر زمان دیگری باید رقابت را کنار بگذارند، درهای لابراتوارهای خود را باز کنند تا داروهای محتمل برای مقابله با کرونا هرچه سریع‌تر آزمایش شوند. زمان انتظار به پایان رسیده و زندگی انسان‌ها به تصمیم این کمپانی‌ها و سرعت عمل دانشمندان بستگی دارد.

نقش شرکت‌های داروسازی در مقابله با پاندمی کرونا چیست؟
کد خبر: 399042
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرده تا زمانی که واکسن کرونا آماده نشود زندگی به روال قبل از شیوع این ویروس بازنخواهد گشت. اما سوالی که وجود دارد این است که واکسن کرونا دقیقاً چه زمانی آماده خواهد شد؟ و آیا تا آن زمان دانشمندان دارویی برای مقابله با این ویروس پیدا نخواهند کرد؟

جهان در هفته‌های گذشته شاهد بهترین و بدترین واکنش‌های انسانی در مواجهه با بحران پاندمی کرونا بود؛ از گروه‌های مردمی که در هر محله برای کمک به سالمندان و نیازمندان تشکیل شدند تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی که برخی از کالاهای خود را به انبارها بردند.

عملکرد شرکت‌های داروسازی در بحران کرونا

عملکرد شرکت های داروسازی

اما در این بحران جهانی عملکرد شرکت‌های بزرگ داروسازی را باید چگونه ارزیابی کنیم؟ این شرکت‌ها کلید حل بحران پاندمی را در دست دارند، اما شاید با دیدی وسیع‌تر بتوان عملکردشان را با مالکان برخی سوپرمارکت‌ها مقایسه کرد نه داوطلبان کمک به سالمندان.

راه‌حل خروج از قرنطینه جهانی منوط به سرعت پیدا کردن واکسن کروناست، اما ما نمی‌توانیم برای ساخت واکسن 18 ماه صبر کنیم.

در عین حال با بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر مبتلایان ویروس کرونا، پزشکان به دنبال داروهایی هستند که تاثیر این ویروس را کمتر کند و تاثیر مخرب آن را کاهش دهد تا بتوانند زندگی افراد بیشتری را نجات دهند.

یافتن داروی کرونا؛ جنگ با زمان

دارو

جهان در تلاش برای یافتن داروی کروناست، اما این مبارزه‌ای در مقابل زمان است. واقعیت این است که برای آزمون و خطای داروهای جدید زمان کافی وجود ندارد، به همین دلیل تمرکز بر داروهایی است که پیش از این امتحان خود را روی ویروس‌ها پس داده‌اند. سازمان بهداشت جهانی مشغول تست چهار دارو برای درمان کروناست. داروهای HIV، داروی مالاریا و دارویی که برای درمان ابولا ساخته شد، اما هرگز آزمایش نشد. اما ما نمی‌توانیم تا زمان به دست آمدن نتیجه تاثیر این داروها بر ویروس کرونا منتظر بمانیم. نیاز به داروی موثر حالا برای همه جهان حیاتی است.

اینجاست که شرکت‌های داروسازی با اطلاعات و آمارهای دقیق خود می‌توانند به یافتن دارو کمک کنند. البته اگر تمام این شرکت‌ها رقابت را کنار بگذارند و اطلاعات خود را در اختیار دانشمندان قرار دهند.

شرکت‌های داروسازی حاضر نیستند اطلاعات خود را به صورت کامل در اختیار دانشمندان قرار دهند

دارو

اما به نظر می‌رسد برخی از این شرکت‌ها حاضر نیستند اطلاعات خود را در زمینه داروهایی که قبلاً تست شده‌اند به صورت کامل در اختیار دانشمندان قرار دهند. به سان مالکان فروشگاه‌هایی که دستمال توالت‌ها را در انبار ذخیره کرده‌اند، شرکت‌های داروسازی هم اطلاعات دارویی خود را در کامپیوترهایشان پنهان کرده‌اند.

در ماه ژوئن سال گذشته توافقی بین 10 کمپانی بزرگ داروسازی شکل گرفت تا تحقیقاتی برای یافتن آنتی‌بیوتیک‌های جدید آغاز شود.

چنین می‌نماید که کمپانی‌های داروسازی اکنون بیش از هر زمان دیگری باید رقابت را کنار بگذارند، درهای لابراتوارهای خود را باز کنند تا داروهای محتمل برای مقابله با کرونا هرچه سریع‌تر آزمایش شوند. زمان انتظار به پایان رسیده و زندگی انسان‌ها به تصمیم این کمپانی‌ها و سرعت عمل دانشمندان بستگی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها