کد خبر: 393742
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

کاشف ویروس سارس:

با جدیت جهانی کرونا تا اول تابستان مهار می‌‌شود

ژونگ نانشان متخصص چینی برجسته بیماری‌های تنفسی و کاشف ویروس سارس گفت: اگر همه کشورها با جدیت با کرونا مقابله کنند، تا ابتدای تابستان می‌توان بر کرونا غلبه کرد.

با جدیت جهانی کرونا تا اول تابستان مهار می‌‌شود
کد خبر: 393742
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ژونگ نانشان که در یک کنفرانس خبری در استان گاندونگ در جنوب چین شرکت کرده بود در این مورد گفت: همه‌گیری ویروس کرونا را می‌توان تا ماه ژوئن یعنی ابتدای تابستان تحت کنترل قرار داد و این به شرطی است که تمامی کشورهای جهان علیه ویروس مذکور به طور جدی وارد عمل شوند و اقدامات کنترلی را در سطح ملی با جدیت انجام دهند.

او هشدار داد که بسیاری از کشورهای جهان هنوز ویروس کرونا را به اندازه کافی جدی نگرفته‌اند و لذا خواستار تقویت ارتباطات بین‌المللی برای تبادل نظر در این زمینه شد.

این پزشک مشهور افزود: به طور کلی در تابستان و با گرم‌تر شدن هوا از میزان فعالیت ویروس کرونا کاسته می‌شود. اما پایان همه‌گیری این بیماری کاملاً به این مساله بستگی دارد که کشورهای جهان و به خصوص کشورهای بیشتر درگیرشده با کرونا چقدر موضوع را جدی بگیرند.

او همچنین افزود: دولت‌های جهان باید هماهنگی تمامی فعالیت‌ها را خود در سطح عالی برعهده بگیرند و نباید این مساله را تنها به وزارتخانه‌های بهداشت و درمان خود محول کنند. این متخصص چینی پیش‌بینی کرد شیوع کرونا در چین تا پایان ماه آوریل یعنی اوایل اردیبهشت ماه خاتمه یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها