کد خبر: 391190
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین»‌ گزارش می‌دهد:

فرهنگ‌هایی که کرونا برای مردم جهان به ارمغان آورده است

ویروس کووید-19 فارغ از هراس و وحشتی که به جان مردم دنیا انداخته، فرهنگ و عادت‌هایی هم در سراسر جهان به وجود آورده که برخی از آنها تنها در انحصار بعضی از کشورهاست و برخی دیگر همگانی شده‌اند.

فرهنگ‌هایی که کرونا برای مردم جهان به ارمغان آورده است
کد خبر: 391190
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کووید-19 فارغ از هراس و وحشتی که به جان مردم دنیا انداخته، فرهنگ و عادت‌هایی هم در سراسر جهان به وجود آورده که برخی از آنها تنها در انحصار بعضی از کشورهاست و برخی دیگر همگانی شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از مهم‌ترین رفتارهایی که به صورت ویژه‌ای در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته، پویش «با تو دست نمی‌دهم، چون تو را دوست دارم» است که از ایران آغاز شد و به تمام جهان تعمیم یافت.

همچنین کشور چین به عنوان منبع اصلی شیوع این بیماری کوشید تا به جای دست دادن، فرهنگ مشت زدن را رواج دهد.

از سویی «سیلویا برایان»، مسئول سازمان بهداشت جهانی، تصویر پا زدن را به جای دست دادن بازنشر کرده است.

رسانه‌های فرانسوی نیز به نقل از کارشناسان پرستیژ، می‌گویند گرچه دست دادن از قرون وسطی یک ضرورت در آداب معاشرت قلمداد می‌شده، لیکن باید این رفتار را در شرایط فعلی کنار گذاشت.

در نیوزیلند نیز موسسات گوناگون خواهان کنار گذاشتن عادت‌های «هانگی» (سلام دادن سنتی) شدند که قبایل این کشور معمولاً بر اساس آن بینی‌های خود را به یکدیگر فشار می‌دهند.

در چارچوب همین آموزش‌ها، وزیر کشور آلمان حاضر نشد با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور دست بدهد؛ که تا این لحظه این حرکت او سوژه بسیاری از رسانه‌های جهان شده است.

در اسپانیا نیز دولت بوسیدن مجسمه حضرت مریم را که معمولاً در این روزهای سال مرسوم است، ممنوع کرد.

در رومانی هم پویش «گل هدیه بدهید روبوسی نکنید» به راه افتاده است، همچنین گفته می‌شود امسال کرونا روز زن را در این کشور تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

کلیساهای ارتودوکس هم در اعلامیه‌های مختلفی از مردم خواستند از بوسیدن سمبول‌های دینی بپرهیزند.

از سوی دیگر لبنان نیز شاهد حضور شماری از هنرمندان در مبارزه با شیوع کرونا بود؛ از جمله یکی از خوانندگان مشهور در مراسم ترحیم مادرش در پلاکاردی خطاب به مردم نوشت از دست دادن و روبوسی امتناع کنند.

در نهایت اینکه، مسئولان مسابقات بسکتبال NBA در آمریکا هم از بازیکنان لیگ حرفه‌ای این کشور خواستند مدتی به طرفداران خود امضا ندهند و از گرفتن اشیا و خودکار آنها برای امضا کردن امتناع کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها