کد خبر: 383606
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۱:۵۱:۴۱
| |

نخستین تصاویر از قطب‌های خورشید به زودی منتشر می‌شود

مدارگرد خورشیدی (Solar Orbiter) در تازه‌ترین اقدامات فضایی ناسا و اروپا به فضا رفت تا برای نخستین بار تصاویری از قطب شمال و جنوب خورشید تهیه کند.

نخستین تصاویر از قطب‌های خورشید به زودی منتشر می‌شود
کد خبر: 383606
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۱:۵۱:۴۱

اعتمادآنلاین| در تازه‌ترین اقدامات فضایی ناسا و اروپا، مدارگرد خورشیدی (Solar Orbiter) به فضا رفت تا برای نخستین بار تصاویری از قطب شمال و جنوب خورشید تهیه کند.

ناسا با سازمان فضایی اروپا همکاری می کند تا مدارگرد خورشیدی مأموریت تازه‌ای را آغاز کند و اطلاعات جدیدی از خورشید را به دست آورد.

مدارگرد خورشیدی یک ماهواره برنامه‌ریزی شده برای رصد خورشید است که توسط آژانس فضایی اروپا ساخته شده است؛ این ماهواره روز گذشته از مرکز فضایی کندی با موشک اتلس 5 441 در مدار خورشید قرار گرفت.

برای پروژه SolO اندازه‌گیری‌های دقیقی از هورسپهر (هلیوسفر) داخلی خورشید، و بادهای تازه ایجادشده خورشیدی در نظر گرفته شده‌ است؛ همچنین انجام مشاهدات دقیقی از مناطق قطبی خورشید، در پاسخ به سؤال «چگونه خورشید هلیوسفر خود را ایجاد و کنترل می‌کند؟ که انجام هر دوی آن از زمین دشوار است».

این مدارگرد قرار است برای نخستین بار ستاره‌های کوتوله زرد را رصد کند و به این ترتیب دانشمندان به اطلاعات بهتری برای پیش‌بینی دقیق طوفان‌های خورشیدی ردست یابند.

به زودی نخستین تصاویر از قطب‌های شمال و جنوب خورشید منتشر می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها