کد خبر: 382182
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

قدرتمندترین لیزر آبی جهان تولید شد

شرکت پاناسونیک از تولید قدرتمندترین لیزر آبی رنگ جهان خبر داد که می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در صنعت خودروسازی و برخی صنایع سنگین دیگر داشته باشد.

قدرتمندترین لیزر آبی جهان تولید شد
کد خبر: 382182
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| پاناسونیک لیزر آبی خود را در شهر اوزاکای ژاپن به معرض نمایش گذاشته است. این لیزر که درخشنده‌ترین لیزر آبی جهان نیز محسوب می‌شود، از طریق ترکیب دو فناوری تولید و انتشار اشعه لیزر موسوم به دی‌دی‌ال و دبلیو بی‌سی تولید شده است.

استفاده از این دو روش از یک سو موجب حفظ کیفیت اشعه لیزر و قدرت آن می‌شود و از سوی دیگر بر قدرت نفوذ و تأثیرگذاری آن می‌افزاید. سیستم دی‌دی‌ال همچنین موجب تمرکز دقیق‌تر اشعه لیزر روی هدف شده و مصرف برق سیستم برای تولید لیزر را هم کاهش می‌دهد.

این اشعه لیزر ابزاری عالی برای جوشکاری، برش و غیره بوده و تولید و تکمیل آن ثمره هفت سال کار و بررسی است. برنامه‌ریزی برای تولید این اشعه لیزر با همکاری شرکت ترادیود از سال 2013 آغاز شد.

لیزر یادشده روی باند طول موج 400 تا 450 نانومتر عمل می‌کند و این در حالی است که لیزرهای آبی رقیب و مشابه اشروی باند طول موج 360 تا 480 عمل می‌کنند. اشعه یادشده برای برش موادی همچون مس، طلا و پلاستیک بسیار مناسب است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها