کد خبر: 371227
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

8 مجازات‌ عجیب و غریب چین برای استعفا از ارتش!

دولت چین هشت مجازات عجیب و غریب برای افرادی که حاضر نیستند خدمت در ارتش خلق این کشور را ادامه دهند و خواهان استعفا هستند در نظر گرفته است.

8 مجازات‌ عجیب و غریب چین برای استعفا از ارتش!
کد خبر: 371227
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت چین هشت مجازات عجیب و غریب برای افرادی که حاضر نیستند خدمت در ارتش خلق این کشور را ادامه دهند و خواهان استعفا هستند در نظر گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین گرچه ارتش چین حداقل 2 میلیون پرسنل دارد و از این حیث شاید کمبودی نداشته باشد، اما استعفای هر یک از نیروهای کادرش عواقب بسیار شدیدی خواهد داشت که در حد خود عجیب و غریب می‌نماید.

هشت مورد مجازات برای افرادی که قصد دارند همکاری‌شان را با ارتش چین قطع کنند عبارت‌اند از: ممنوعیت سفر به خارج از کشور به مدت 2 سال، ممنوعیت مادام‌العمر سفرهای هوایی، ممنوعیت سفر با قطار و اتوبوس در مسافت‌های طولانی، ممنوعیت خرید ملک، ممنوعیت دریافت وام، ممنوعیت دریافت خدمات تامین اجتماعی، ممنوعیت ایجاد شغل و پیشه و ممنوعیت ادامه تحصیل در دانشگاه یا دبیرستان.

این افراد همچنین تا پایان زندگی‌شان اجازه ورود به خدمات دولتی حتی در شغل‌های پاره‌وقت را هم ندارند و این امر نه تنها در چین بلکه در هر شرکتی در خارج از این کشور که از قوانین چین تبعیت می‌کند نیز اعمال می‌شود.

فرد مستعفی از ارتش، علاوه بر آن باید به دلیل هزینه‌هایی که ارتش برایش صرف کرده (آزمون ورودی، معاینات پزشکی، هزینه‌های تامین جا و غذا و لباس) مبلغی حداکثر چهار هزار دلار پرداخت کند.

این جرایم سوای لکه ننگینی است که از طریق انتشار تصویر و مشخصات این فرد از تلویزیون، روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر چین منتشر می‌شود و او را تا پایان عمر همراهی خواهد کرد.

گفتنی است گرچه قانون خدمت سربازی در چین وجود دارد، اما طی چند سال اخیر بیشتر ساختار ارتش چین بر حضور افراد داوطلب بنا نهاده شده است.

ساختار نظامی چین تلاش کرده تا طی چند سال اخیر به سرعت خود را به‌روزرسانی کند و با نیازهای جدید همسو شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها