کد خبر: 356372
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بهترین گوشی‌های تاشو: گلکسی فولد، موتورولا ریزر، هواوی میت‌ایکس

عرضه مدل‌های جدید گوشی همواره برای دوستداران تکنولوژی جالب بوده است. این مدل‌ها هر روز پرکاربردتر و به‌روزتر می‌شوند. مدل فولد هم نوع جدیدی از گوشی است که می‌توان آن را تا کرد. این مدل‌ها در حالت باز تبدیل به تبلت می‌شوند. سامسونگ، هواوی، شیائومی و چند شرکت دیگر درصدد ساخت و عرضه این نوع گوشی‌ها برآمده‌اند.

بهترین گوشی‌های تاشو: گلکسی فولد، موتورولا ریزر، هواوی میت‌ایکس
کد خبر: 356372
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - سامسونگ فولد شروعی توفانی نداشت، اما این کمپانی و چند کمپانی دیگر برای ادامه کار خود برنامه‌های زیادی دارند. قرار است گوشی‌های تاشو صنعت تکنولوژی جهان را تا پنج سال آینده تکان دهند. این گوشی‌ها با 5G نیز کار خواهند کرد. علاوه بر سامسونگ، کمپانی‌های دیگری نیز کار تولید این نوع گوشی‌ها را شروع کرده‌اند (مدل تاشوی هواوی هم تولید شده، اما هنوز فقط آن را در بازارهای چین عرضه کرده‌اند).

اعتمادآنلاین، به نقل از سی‌نت، از گوشی‌های تاشویی می‌گوید که در آینده نزدیک تولید یا عرضه خواهند شد:

سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ فولد

قیمت این گوشی اکنون (اکتبر 2019) 2 هزار دلار است. این گوشی صفحه‌نمایش 4.6 اینچی دارد که «کاور» آن هم هست. گلکسی فولد وقتی باز شود به صورت یک تبلت 7.3 اینچی درمی‌آید. فولد 6 دوربین نیز دارد. دوربین عقب آن مثل گلکسی اس‌10 سه دوربین دارد و جلوی آن نیز یک دوربین 10 مگاپیکسلی تعبیه شده است. وقتی آن را به صورت تبلت درآورید نیز می‌توانید از 2 دوربین دیگر آن استفاده کنید که یک دوربین سلفی و یک دوربین هشت مگاپیکسلی را برای شما باز می‌کند.

کمپانی سامسونگ اعلام کرده این مدل تنها گوشی تاشو نخواهد بود و 2 مدل دیگر نیز در راه است. بلومبرگ از شرکت سامسونگ نقل کرده که نوع تا کردن 2 گوشی دیگر با این مدل متفاوت است؛ یعنی یکی از آنها به درون تا می‌شود و دیگری به صورت عمودی است.

موتورولا ریزر

موتورولا

موتورولا در 17 اکتبر 2019 اعلام کرد از محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد. البته هنوز چیزی قطعی نشده، اما این شرکت در نظر دارد که گوشی موتورولا ریزر را با صفحه‌نمایش تاشو عرضه کند. شرکت لنوو (Lenovo) سال 2014 شایعه‌هایی درباره مدل تاشوی ریزر منتشر کرده بود که گوشی مزبور در دسامبر 2017 عرضه خواهد شد، اما این اتفاق نیفتاد. قیمت گوشی ریبوت ریزر احتمالاً 1500 دلار خواهد بود.

هواوی میت‌ایکس

هوآوی فولد

این مدل هم تاشو است و هم 5G دارد. صفحه‌نمایش گوشی میت‌ایکس وقتی بسته باشد 6.6 اینچ است و وقتی آن را باز کنید به هشت اینچ می‌رسد. گفته می‌شود قدرت 5G آن چهار برابر 4G است، و باتری چهار هزار و 500 میلی‌آمپری و سه دوربین عقب دارد. هواوی قصد داشت این گوشی را در ماه مه عرضه کند، اما رونمایی آن به تاخیر افتاد. رئیس این شرکت، ریچارد یو، گفت قصد دارند در اکتبر گوشی فولد را وارد بازار کنند. گوشی میت‌ایکس تقریباً 2 هزار و 600 دلار قیمت دارد. البته ممکن است بعداً گوشی‌های ارزان‌تری از این مدل هم تولید شود.

شیائومی دوآل‌فلکس یا میکس‌فلکس

شیائومی فلکس

شرکت چینی شیائومی در ماه ژانویه اعلام کرد قرار است گوشی تاشوی جدید خود را معرفی کند. این گوشی برخلاف بقیه مدل‌هایی که تنها از یک جهت تا می‌شوند، از سه طرف باز و بسته می‌شود. مدیرعامل شرکت شیائومی، بین لین، گفت این مدل بسیار زیبا و کاربردی است و هم گوشی است و هم تبلت. هنوز هیچ مشخصات یا قیمتی برای این مدل اعلام نشده است، اما شیائومی نظرسنجی‌ای برپا کرده تا بین 2 نام دوآل‌فلکس و میکس‌فلکس رأی‌گیری کنند.

شایعه شده است که شرکت‌های اپل و گوگل و لنوو و ال‌جی نیز قصد دارند مدل تاشو تولید کنند، اما هنوز به مرحله ساخت و تولید نرسیده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها