کد خبر: 341000
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بهترین خدمات درمانی در چه کشورهایی ارائه می‌شود؟

یکی از عواملی که در افزایش طول عمر مردم یک کشور اهمیت دارد کیفیت خدمات درمانی آن کشور است. فنلاند، نروژ، سوئیس، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، استرالیا و انگلیس کشورهایی هستند که در سال 2019 بهترین خدمات بهداشتی و سلامت را برای شهروندان خود ارائه کرده‌اند.

بهترین خدمات درمانی در چه کشورهایی ارائه می‌شود؟
کد خبر: 341000
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - کیفیت مراقبت‌های بهداشتی در تمام کشورها حائز اهمیت است. مردم می‌توانند با یک سیستم درمانی پیشرفته از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری یا بیماری و آسیب‌دیدگی خود را به‌ راحتی درمان کنند. حال آنکه بدون خدمات درمانی مناسب آمار مرگ‌ومیر بر اثر بیماری و فقر بهداشتی افزایش خواهد یافت.

متوسط طول عمر مردم در کشورهایی که خدمات درمانی ضعیفی ارائه می‌کنند بسیار پایین‌تر از کشورهای توسعه‌یافته با خدمات درمانی عالی است.

اعتمادآنلاین به نقل از وردپاپیولیشن ریویو گزارش می‌دهد که چه کشورهایی بهترین خدمات درمانی را در جهان ارائه می‌کنند. پایگاه خبری «یواس نیوز اند ورد ریپورت» گزارشی از بهترین خدمات درمانی تهیه کرده که در آن «کیفیت زندگی» و پیشرفته‌ترین خدمات درمانی بررسی شده است. آخرین گزارش این سایت نشان می‌دهد فنلاند بهترین سیستم درمانی را دارد. این کشور در مجموع چهاردهمین کشور عالی در دنیاست.

دومین کشوری که خدمات درمانی باکیفیتی دارد نروژ است که در لیست بهترین کشورها در رتبه نهم جای دارد. سوئد هم در رتبه سوم است. کشورهای دیگری که بهترین کیفیت خدمات درمانی را برای مردم فراهم می‌کنند عبارت‌اند از:

· سوئیس

· کانادا

· دانمارک

· آلمان

· هلند

· استرالیا

· انگلیس

موسسه لگاتوم نیز نتایجی از بررسی شاخص خوشبختی ارائه کرده که در آن زیرساخت‌های سیستم درمانی، سلامت روحی و جسمی و میزان دسترسی به مراقبت‌های پیشگیری سنجیده شده است. کشورهای زیر بر اساس گزارش جزو بهترین ارائه‌کنندگان خدمات درمانی در جهان هستند:

· کانادا

· قطر

· فرانسه

· نروژ

· نیوزیلند

· آلمان

· هنگ‌کنگ

· هلند

· سوئیس

· سنگاپور

· لوکزامبورگ

· ژاپن

· سوئد

خدمات درمانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها