کد خبر: 337021
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۸:۵۱
| |

نسخه جدید ربات «سیمون» به فضا می‌رود

ربات «سیمون» پس از گذراندن آزمایش‌های مختلف در ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت. اکنون نسخه جدید این ربات در حال ساخت است تا در ماه دسامبر به آسمان ارسال شود.

نسخه جدید ربات «سیمون» به فضا می‌رود
کد خبر: 337021
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۳:۱۸:۵۱

اعتمادآنلاین| ربات «سیمون» (CIMON) که با همکاری شرکت‌های «آی بی ام» و ایرباس ساخته شده، در 27 آگوست پس از آزمایشی موفقیت آمیز از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت.

این ماشین دایره شکل مهارت‌های هوش مصنوعی (مانند شناسایی فضانوردان و ارائه دستورالعمل) و همچنین توانایی شناور شدن در ایستگاه فضایی بین المللی را به نمایش گذاشت.

البته این پایان آزمایش های ربات نیست، بلکه تازه آغاز شده است. تولیدکنندگان ربات با توجه به آنچه از آزمایش این ربات آموخته اند، مشغول ساخت نسخه جدید آن هستند. ربات «سیمون» جدید از لحاظ رایانشی قدرتمندتر است، میکروفن‌های بهتری دارد و قابلیت کنترل پرواز آن ارتقا یافته است. در کنار آن یک سیستم شناسایی محاوره نیز در ربات جدید به کار می رود. پیش بینی می شود ربات جدید برای آزمایش های بیشتر در ماه دسامبر به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.

ایستگاه فضایی بین المللی اکنون به مکانی برای آزمایش ربات از کشورهای مختلف تبدیل شده است. در این اواخر آمریکا ربات «آستروبی» را برای آزمایش به این ایستگاه فرستاد. از سوی دیگر روسیه نیز ربات انسان نمای«فدور» را به آنجا ارسال کرده است. چند سازمان فضایی مختلف معتقدند ربات ها در آینده به اقامت طولانی ترانسان در فضا کمک می کنند. هرکدام از آنها نیز ایده های مختلفی در این باره دارند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها