آیا می‌خواهید بدون رفتن به سر کار و تنها با دراز کشیدن روی تخت پول دربیاورید؟ ناسا شما را برای این کار استخدام می‌کند

ناسا برای انجام تحقیقی درباره تطابق بدن با مساله بی‌وزنی مطالعه‌ای انجام داده که فاز اول آن را کامل کرده است. اکنون برای فاز دوم تحقیق که در سپتامبر 2019 آغاز می‌شود به کسانی احتیاج دارد که بتوانند 60 روز تمام در تخت‌خواب دراز بکشند. اما داوطلبان متقاضی شغل مزبور باید بدانند انجام این تحقیق شرایطی نیز دارد.

آیا می‌خواهید بدون رفتن به سر کار و تنها با دراز کشیدن روی تخت پول دربیاورید؟ ناسا شما را برای این کار استخدام می‌کند
کد خبر: 328890
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- اگر می‌خواهید در تخت‌خواب دراز بکشید و پول درآورید، این شغل مخصوص شماست. ناسا 18 هزار و 500 دلار برای کسانی در نظر گرفته که حاضر شوند 2 ماه در تخت‌خواب دراز بکشند.

شغل ذکرشده مختص کلن آلمان است و بخشی از مطالعه‌ای است که برای درک بهتر تطابق بدن با بی‌وزنی انجام می‌شود. واجدان شرایط این شغل باید خانم، بین 24 تا 55 سال و مسلط به زبان آلمانی باشند. نام رسمی این تحقیق «جاذبه مصنوعی در حالت استراحت» است.

اما مشکلاتی هم وجود دارد. کسانی که برای این شغل انتخاب می‌شوند باید 24 ساعت در روز و هفت روز هفته را به مدت 60 روز پشت سر هم در تخت‌خواب بمانند؛ یعنی حتی برای رفتن به دستشویی، حمام کردن یا غذا خوردن نیز نباید از جای خود بلند شوند.

مبلغی که به ازای این کار به افراد پرداخت می‌کنند حدود ساعتی 13 دلار است.

جنیفر انجیوآن از آژانس فضایی اروپا، فکر نمی‌کند این شرایط کسی را از شرکت کردن در آزمایش بترساند. او گفت: «بسیاری از مردم از این ایده که برای پیشرفت علم است استقبال می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا نوع بشر زنده بماند و مدتی در فضا کار کند.»

داوطلبان علاوه بر اینکه باید 60 روز در تخت‌خواب دراز بکشند، لازم است روزهای دیگری هم برای آشنایی، استراحت و توانیابی مجدد قبل و بعد از تحقیق حضور یابند. کل مدت‌زمانی که یک شخص باید در این تحقیق شرکت کند 89 روز است. چند آزمایش برای پیگیری بعد از تحقیق نیز انجام می‌شود.

مردم در فاز اول این تحقیق شرکت کرده‌اند و محققان به دنبال اشخاصی برای انجام فاز دوم می‌گردند.

اما پیش از آنکه بخواهید برای این شغل درخواست بدهید توجه کنید که داوطلبان باید در حالی روی تخت بخوابند که سرشان کمی به سمت پایین باشد. انجیوآن می‌گوید این کار برای بازسازی شرایط فضاپیمایی انجام می‌شود.

او گفت: «وقتی داوطلبان در تخت دراز می‌کشند و سرشان حدود 6 درجه به صورت عمودی رو به پایین است، می‌توان بسیاری از تاثیرات فضاپیمایی بر بدن انسان را پیش‌بینی یا بازتولید کرد. ما نمی‌خواهیم داوطلبان اذیت شوند، اما این کار برای آزمایش اقدامات پیشگیرانه است.»

داوطلبان همچنین در معرض جاذبه مصنوعی قرار می‌گیرند تا مشخص شود که آیا این کار برای پیشگیری از عملیات فضاپیمایی قابل اجراست یا خیر. اگر در تحقیق مشخص شود که جاذبه مصنوعی تاثیر مثبت دارد، این کار به صورت رسمی برای اقدام پیشگیرانه در عملیات آینده فضاپیمایی استفاده خواهد شد.

اگر داوطلبان می‌خواهند وقتی سرکار هستند کمی ورزش کنند، به آنها می‌گوییم نگران نباشند. انجیوآن می‌گوید موسسه‌شان همه ورزش‌ها از پریدن روی تخت تا دوچرخه زدن را آزمایش کرده‌ و تدابیری اندیشیده‌ تا برخی چیزها به تخت متصل شود.

اگر همچنان فکر می‌کنید این شغل برایتان مناسب است، تا فرصت هست ثبت‌نام کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها