کد خبر: 311916
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۰:۳۳:۵۴
| |

میوه و سبزیجات بخورید تا سکته نکنید

نتایج یک مطالعه مقدماتی نشان می‌دهد عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات منجر به مرگ سالانه میلیون‌ها نفر بر اثر سکته و بیماری قلبی می‌شود.

میوه و سبزیجات بخورید تا سکته نکنید
کد خبر: 311916
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۰:۳۳:۵۴

اعتمادآنلاین| یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد حدود یک مرگ از هر هفت مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی به دلیل مصرف کم میوه و حدود یک مرگ از هر 12 مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی به دلیل مصرف کم سبزیجات است.

طبق تحقیقات، مصرف کم میوه با مرگ قلبی-عروقی حدود 1.8 میلیون نفر در سال 2010 مرتبط بوده و مصرف کم سبزیجات عامل مرگ ناشی از مشکلات قلبی-عروقی در حدود یک میلیون نفر در همان سال بوده است.

میوه و سبزیجات منبع خوب فیبر، پتاسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان‌ها و فنولیک‌ها هستند که می‌توانند موجب کاهش فشارخون و کلسترول شده و سلامت و تنوع باکتری های دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

محققان میزان مطلوب میوه مصرفی در روز را 300 گرم معادل دو عدد سیب کوچک و میزان مصرف مطلوب سبزیجات را 400 گرم معادل حدود سه فنجان هویج خام تعریف می کنند.

محققان در این مطالعه، میانگین مصرف ملی میوه و سبزیجات بیش از 110 کشور را در سال 2010 بررسی کردند و آنها را با داده های مربوط به مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی در هر کشور در آن سال مقایسه کردند.

بررسی‌ها نشان داد مصرف کم میوه منجر به مرگ حدود 1.3 میلیون نفر به دلیل سکته و بالغ بر 520 هزار مرگ ناشی از بیماری قلبی عروق کرونر شد. همچنین مصرف کم سبزیجات منجر به مرگ حدود 200 هزار نفر به دلیل سکته و مرگ بیش از 800 هزار نفر به دلیل بیماری قلبی عروق کرونر شده بود.

«ویکتوریا میلر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تافتس آمریکا، در این باره می گوید: «یافته‌های ما بر افزایش مصرف میوه و سبزیجات در سراسر دنیا به منظور بهبود سلامت قلب تاکید دارد.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها