کد خبر: 286560
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

کره زمین 23 میلیون زن کم دارد

بر اساس یک پژوهش انجام شده، غلبه فرهنگ پسردوستی در بسیاری از مناطق پرجمعیت جهان باعث کمبود جنس مونث شده است.

کره زمین 23 میلیون زن کم دارد
کد خبر: 286560
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس یک پژوهش انجام شده، غلبه فرهنگ پسردوستی در بسیاری از مناطق پر جمعیت جهان باعث کمبود جنس مونث شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، راشاتودی خبر داد رواج فرهنگ پسردوستی در کشورهایی همچون چین و هند در کنار فشار مسئولان این کشورها برای محدود کردن فرزندآوری باعث افزایش میانگین سقط جنین‌های دختر در این کشورها شده تا امروز با رقم فاجعه‌بار کمبود 23.1 میلیون دختر در جهان مواجه شویم.

براساس این گزارش، 10.6 میلیون نفر از این کمبود به دلیل سقط جنین‌های صورت گرفته در هند و 11.9 میلیون نیز در چین به وجود آمده است.

نتایج این پژوهش که طی پنچ سال توسط یک موسسه سنگاپوری انجام گرفت، حاصل جمع‌آوری اطلاعات از 202 کشور جهان از جمله کشورهایی است که جوامع آن در برهه‌ای از تاریخ پسران را به دختران ترجیح می‌دادند.

در نتیجه‌گیری‌های پژوهش هم تاکید شده ادامه این روند باعث شده نسبت جنس مذکر به مؤنث امروز 118 به 100 شود، به این معنی که از هر 200 نوزاد به دنیا آمده، ترجیحا 105 نوزاد پسر است، این در حالی است که تنها جزئی از جهان بشریت که قادر است نسل جدیدی از انسان‌ها را ایجاد کند، زنان زیر 45 سال هستند و تعداد آنها به‌تدریج رو به کاهش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها