کد خبر: 257891
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

ایرانی‌ها بیشتر به دنبال چه قرص و دارویی هستند؟

سایت ویکی‌پدیا لیست 100 مقاله پر بازدید زبان فارسی در سال 2018 را منتشر کرد. لیست ویکی‌پدیا از این منظر مهم و جالب است که به عنوان یک دانشنامه عمومی کاربران برای آگاهی درباره یک موضوع به آن مراجعه می‌کنند.

ایرانی‌ها بیشتر به دنبال چه قرص و دارویی هستند؟
کد خبر: 257891
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در لیست منتشرشده توسط ویکی‌پدیا، نام سه دارو را می‌توان دید که بیشترین مراجعه و بازدید را داشته‌اند که یعنی احتمالا در بین عموم مردم این داروها بیشتر مصرف یا توصیه شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، مقاله «آزیترومایسین» 597,351 بازدید در رتبه 27، پروپرانولول، 497,715 بازدید در رتبه 44 و آلپرازولام 374,194 بازدید در رتبه 98 قرار دارند.

اما این قرص‌ها چه چیزی هستند که بیشتر مردم خواسته‌اند درباره آن‌ها بدانند؟

آزیترومایسین

آزیترومایسین نوعی آنتی‌بیوتیک از گروه ماکرولیدهاست که برای درمان برخی ازعفونت‌های باکتریایی مثل عفونت گوش میانی، گلودرد استرپتوکوکی، سینه‌پهلو، اسهال مسافران و برخی دیگر از التهاب‌های معدی و روده‌ای استفاده می‌شود. این آنتی‌بیوتیک همچنین برای موارد دیگری مانند بیماری‌های آمیزشی مثال عفونت کلامیدیا و سوزاک تجویز می‌شود.

با توجه به پر بازدید بودن این مقاله، می‌توان حدس زد که «خوددرمانی» و استفاده خودسرانه از آنتی‌بیوتیک در ایران و بین مردم یک معضل جدی بهداشتی و درمانی جدی است.

پروپرانولول

پروپرانولول دارویی از دسته بتابلاکرهای غیرانتخابی است که عمدتاً برای درمان فشارخون و نامنظمی تپش قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروپرانولول برای بیماری‌های گوناگون دیگری چون تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی، درمان بی‌نظمی تپش و گلوکوم تجویز می‌شود.

پروپرانولول در شماری از اختلالات فیزیکی مانند لرزش اساسی و نیز روحی مانند فوبیای اجتماعی، اختلال و استرس و اختلال هراس، به‌ویژه اختلال استرس پس از سانحه کاربرد دارد.

آلپرازولام

آلپرازولام برای تسکین اضطراب، اختلالات خواب و اختلال هراس تجویز می‌شود. این دارو دارای اثر ضد افسردگی است و بنابراین در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها