کد خبر: 240106
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

با خاطرات آیت‌الله:

جواب آمریکا را با موشک دادیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود به تاریخ 30 مهر 1366، از حمله موشکی به سکوهای نفتی کویت می‌نویسد.

جواب آمریکا را با موشک دادیم
کد خبر: 240106
|
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در منزل بودم. بیشتر وقت به مطالعه گذشت. پیش از ظهر [آقای میرحسین موسوی] نخست وزیر بعد از زیارت امام آمد و گفت امام نظرشان این است که در جاهایی خارج از ایران، جواب به آمریکا داده شود.

مقداری در این باره بحث کردیم. قرار شد در جلسه سران قوا بحث شود. گزارش سفر به سوریه را داد؛ راضی است.

سوری‌ها در حمایت از ادامه جنگ تا سقوط صدام جدی هستند. مطالب جالبی در این خصوص داشت. از مقاومت ایران در مقابل آمریکا اعجاب دارند و برای نزدیک کردن ایران به بلوک شرق تلاش می‌کنند و اجازه گرفته‌اند که بین ما و عربستان میانجی گری کنند و آقای [محسن] رفیق‌دوست، خواسته‌هایش را تامین کرده است. پیام آمریکا به سوریه را برای رساندن به ما توضیح داد که هم تهدید دارد و نرمش.

ظهر آقای محسن رضایی اطلاع داد که ساعت یازده، موشکی به پایانه نفتی الاحمدی کویت خورده شده و خبرگزاری‌ها از اصابت آن به پایانه و ایجاد خسارات فراوان اطلاع داده‌اند. تا شب این موضوع را تعقیب کردم.

حمله موشکی، وحشت زیادی در مراکز اقتصادی و سیاسی غرب ایجاد کرده است. خیلی به جا خورده و این خواست خداست. از این بهتر نمی‌شود. هم جواب آمریکا در تجاوز به سکوهای نفتی ماست و هم جواب کویت - دعوت کننده آمریکا - که برای استقاده از این پایانه آمریکا آمده است و ضربه دیگری به بازار بورس ها و سهام غرب که آشفته بودند، وارد کرده است. شب محسن آمد و گزارشی از کارش در بخش موشکی داد؛ تحرکی می‌بیند.

منبع: کتاب خاطرات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها