کد خبر: 661144
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۴۲:۱۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فیلم سرنوشت صدام در ۱۴ کشور اکران می‌شود

یک شرکت فیلم‌سازی لبنانی اعلام کرد، فیلم مستند «پنهان کردن صدام حسین» در سینماهای ۱۴ کشور عربی اکران می‌شود.

فیلم سرنوشت صدام در ۱۴ کشور اکران می‌شود
کد خبر: 661144
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۴ ۱۹:۴۲:۱۲

یک شرکت فیلم‌سازی لبنانی اعلام کرد، فیلم مستند «پنهان کردن صدام حسین» در سینماهای ۱۴ کشور عربی اکران می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، السومریه نیوز در خبری نوشت، شرکت لبنانی امپایر اعلام کرد این فیلم که ساخته یک کارگردان کرد است، اولین فیلم تاریخ سینمای منطقه کردستان عراق است که به طور همزمان در سینماهای کشورهای مختلف عربی اکران می‌شود.

پاسکال رحمه رئیس بخش اطلاع‌رسانی این شرکت گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که فیلم پنهان کردن صدام ساخته هلکوت مصطفی کارگردان کرد، از ۱۸ جولای ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

فیلم داستان علاء نامق را حکایت می‌کند که توانسته بود صدام حسین؛ دیکتاتور سابق عراق، را برای مدت ۲۳۵ روز مخفی کند، در حالی که ۱۵۰ هزار نظامی آمریکا جای‌جای عراق را برای یافتن او جست‌وجو می‌کردند.

فیلم با صحنه‌های آرشیوی ورود ارتش امریکا به عراق به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی آغاز می‌شود، صحنه‌های از درگیری ارتش عراق و بعد از سقوط بغداد به نمایش درآمده و بعد از آن روزهای فراری که صدام حسین در مدت هشت ماه سپری کرد به تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم زندگی مرفه صدام حسین در یک مزرعه در منطقه‌ای دورافتاده در جلگه دجله به تصویر کشیده می‌شود و نحوه عبور او از کوه‌ها و رودخانه‌ها برای در امان ماندن از نیروهای آمریکایی را که میلیون‌ها دلار برای دستگیری‌اش جایزه گذاشته بودند نشان داده می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها