کد خبر: 658730
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۲
| |

عضو دفتر سیاسی حماس:

هیچ بیانیه‌ای در پاسخ به پیشنهاد اسرائیل صادر نکرده‌ایم

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش هیچ بیانیه‌ای به نام خود یا منتسب به منابع جنبش حماس در رابطه با سند پاسخ اشغالگران که از میانجیگران آن را دریافت کرده، منتشر نکرده است.

هیچ بیانیه‌ای در پاسخ به پیشنهاد اسرائیل صادر نکرده‌ایم
کد خبر: 658730
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۰۸:۴۰:۰۲

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که این جنبش هیچ بیانیه‌ای به نام خود یا منتسب به منابع جنبش حماس در رابطه با سند پاسخ اشغالگران که از میانجیگران آن را دریافت کرده، منتشر نکرده است.

به گزارش ایسنا، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این پاسخ هنوز در دست بررسی است.

الرشق افزود: اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های اسرائیلی در این باره با هدف ایجاد تشویش و سردرگمی است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک «مقام ارشد حماس» گزارش داده بود که در ملاحظات این جنبش درباره پیشنهاد اخیر اسرائیل و مصر در مورد توافق آتش‌بس در غزه، «هیچ مشکل اساسی» وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام حماس که نخواست نامش فاش شود، گفت: فضا مثبت است مگر اینکه موانع جدیدی از سوی اسرائیل وجود داشته باشد، زیرا در مشاهدات و توضیحات ارائه شده از سوی حماس در مورد مفاد سند هیچ مشکل اساسی وجود ندارد.

این مقام افزود: «هیئت حماس به ریاست خلیل الحیه در دیدار با میانجی‌های مصر و قطر در روز دوشنبه در قاهره، پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد آتش‌بس را ارائه خواهد کرد.»

همچنین محمود طه، مسؤول روابط رسانه‌ای جنبش حماس در لبنان، اعلام کرد که «این جنبش به پیشنهاد اسرائیل که در پاسخ به سند حماس مطرح شده و به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده بود، پاسخ داد.»

طه در گفت‌وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: جناح‌های مقاومت فلسطین از ابتدای مذاکرات انعطاف نشان دادند و با میانجی‌ها برخورد مثبت کردند و همه چیز لازم را برای دستیابی به توافق مورد نظر فراهم کردند، اما طرف اسرائیلی همیشه مانع از هر فرصتی برای رسیدن به توافق برای دستیابی به یک راه حل شده است.

وی بر تاکید حماس نسبت به منافع مردم فلسطین و تحقق خواسته‌هایشان برای آزادی اسرا، رفع محاصره، ورود کمک‌ها، خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و آتش‌بس اشاره کرد و افزود: امیدواریم که این دور به راه حل‌های نهایی برسد که منجر به پایان دادن به رنج مردم فلسطین شود.

طه با رد اینکه جنبش تحت فشار میانجی‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: «طبق گزارش رسانه‌های عبری تغییر عمده‌ای در لحن اسرائیل ایجاد شده است و اگر اسرائیل تسلیم خواسته‌های ما شود، با انعطاف‌پذیری بیشتری برخورد خواهیم کرد و به نتایجی دست یابیم که مردم فلسطین را راضی کند.»

طه در پایان اظهارات خود تصریح کرد: توقف جنگ در غزه به معنای سقوط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و پایان کار سیاسی وی و در نتیجه رفتن وی به سمت مواخذه و پاسخگویی داخلی است.

قطر با آمریکا و مصر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست در ازای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل میانجیگری می‌کند.

در این باره سامی ابوزهری، عضو حماس روز پنجشنبه گفت که جنبش به خواسته اصلی خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل به غزه در چارچوب هرگونه توافق برای آزادی زندانیان بازداشت شده در غزه پایبند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها