کد خبر: 655711
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در قاهره تکذیب شد

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: هیچگونه هیاتی از ما در قاهره حضور ندارد چرا که پیشنهادهای رژیم اشغالگر در حد خواسته‌های ملت ما نیست.

ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در قاهره تکذیب شد
کد خبر: 655711
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۴۰:۰۰

جنبش حماس به اخبار منتشر شده درباره ازسرگیری مذاکرات آتش بس در قاهره واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین درباره پیشنهاد تشکیل نیروی بین‌المللی برای اداره غزه گفت: ما با درخواست برای تشکیل نیروی عربی یا بین المللی برای اداره غزه مخالف هستیم. ملت فلسطین قیمومیت را رد می‌کند.

حسام بدران همچنین پیش از این گفته بود: اولویت‌های جنبش حماس توقف تجاوز به غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه است.

وی گفت: ما به مقاومت در برابر اشغال تا زمان دستیابی به استقلال کامل ادامه می‌دهیم.

پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای معامله شالیط (وفاداری به آزادگان) در راستای مذاکرات معامله تبادل اسرا با حماس موافقت کرده است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: تل آویو با آزادی زندانیانی که چند سال پیش در راستای «معامله شلیط» آزاد شده و مجددا بازداشت شده بودند، موافقت کرده است و این اقدام در ازای آزادی دو سرباز اسرائیلی هدار گولدن و آرون شائول صورت می‌گیرد که گردان‌های القسام در سال ۲۰۱۴ آنها را بازداشت کردند.

این شبکه اعلام کرد: این پیشنهاد به جنبش حماس ارائه شده اما آنها پاسخی نداده‌اند و احتمالا در چارچوب مذاکرات قاهره مطرح خواهد شد.

یک منبع امنیتی مصری پیش از این اعلام کرد مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره امروز یکشنبه از سرگرفته می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها