کد خبر: 652195
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۰۷:۴۶:۳۴
| |

بیانیه رسمی انصارالله؛ دو کشتی آمریکایی را هدف قرار دادیم، یک کشتی بریتانیایی را هم غرق کردیم

فرماندهی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به دو کشتی آمریکایی در خلیج عدن خبر داده و تاکید کرد که یک کشتی بریتانیایی را نیز غرق کردند.

بیانیه رسمی انصارالله؛ دو کشتی آمریکایی را هدف قرار دادیم، یک کشتی بریتانیایی را هم غرق کردیم
کد خبر: 652195
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۰۷:۴۶:۳۴

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) شامگاه امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که فرماندهی نیروهای مسلح این کشور در بیانیه ای که توسط سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی آن قرائت شد، اعلام کرد که نیروی دریایی آن با انجام دو عملیات نظامی کیفی، دو کشتی آمریکایی به نام های «سی چامپیون» و «ناویس فورتونا» را در خلیج عدن با موشک های مناسب هدف قرار داده است.

به گزارش شفقنا، فرماندهی نیروهای مسلح یمن در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که دو عملیات مذکور با شماری موشک مناسب دریایی انجام شده که به طور دقیق و مستقیم به اهداف خود اصابت کردند، خاطر نشان ساخت که این کار را در چارچوب پاسخ به تجاوزگری آمریکا و بریتانیا به خاک یمن و برای پشتیبانی از مظلومیت مردم فلسطین انجام داده که تا بدین لحظه در نوار غزه در معرض تجاوز و محاصره قرار دارد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، مجموع عملیات های ۲۴ ساعت گذشته به چهار مورد رسیده که در عملیات نخست به یک کشتی بریتانیایی حمله شده و به طور کامل غرق گردیده، در عملیات دوم یک هواپیمای بدون سرنشین «ام کیو ۹» آمریکا در حریم هوایی استان ساحلی حدیده در غرب یمن هدف قرار گرفته در حالی که دو عملیات اخیر نیز علیه کشتی های سی چامپیون و ناویس فورتونا بوده است.

فرماندهی نیروهای مسلح یمن در پایان نیز حق کامل خود در اتخاذ تدابیر نظامی بیشتر در دریاهای سرخ و عرب برای دفاع از ملت، کشور و امت خود و تایید موضع حمایتی از مردم مظلوم فلسطین را مورد تاکید قرار داده و خاطر نشان ساخت که عملیات های آن در دو دریای مذکور تشدید خواهد شد و تا پایان تجاوزگری و لغو محاصره فلسطینیان در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

شایان ذکر است که نیروهای مسلح وابسته به جنبش حوثی «انصارالله» یمن در همبستگی با فلسطینان ساکن نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در معرض حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار دارند، کشتی های باری تحت مالکیت یا مدیریت شرکت های این رژیم و همچنین کشتی های حامل کالا از مبدا سرزمین های اشغالی یا به مقصد آن را در دریاهای سرخ و عرب با موشک و هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار می دهند.

در همین حال، تنش در دریای سرخ که به کاهش شدید تردد کشتی های تجاری از کانال «سوئز» و تنگه «باب المندب» منجر شده، با آغاز حملات مشترک نیروهای مسلح آمریکا و بریتانیا و هم پیمانان آنها در ائتلاف بین المللی مسئول انجام عملیات نظامی موسوم به «نگهبان رفاه» به مناطق تحت کنترل انصارالله در ماه گذشته میلادی شدت یافته و به دنبال آن نیز، این جنبش خاطر نشان ساخت که دیگر همه کشتی های دو کشور مذکور را جزو اهداف نظامی خود می داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

    زنده باد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها