کد خبر: 650118
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۳:۴۵:۱۳
| |

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس:

برای بررسی توافق پاریس به منظور آتش‌بس در غزه به قاهره دعوت شدیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز سه شنبه اعلام کرد که مقامات جنبش حماس برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزامات اجرای آن به منظور آتش‌بس در غزه به قاهره دعوت شده‌اند و اولویت این جنبش پایان دادن به تجاوزگری رژیم اسرائیل و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه است.

برای بررسی توافق پاریس به منظور آتش‌بس در غزه به قاهره دعوت شدیم
کد خبر: 650118
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۱۳:۴۵:۱۳

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز سه شنبه اعلام کرد که مقامات جنبش حماس برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزامات اجرای آن به منظور آتش بس در غزه به قاهره دعوت شده اند و اولویت این جنبش پایان دادن به تجاوزگری رژیم اسرائیل و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «العربی»، اسماعیل هنیه تصریح کرد: ما برای گفت وگو درباره توافق چارچوب برآمده از نشست پاریس و الزامات اجرای آن بر اساس یک چشم انداز یکپارچه به قاهره دعوت شدیم.

وی ادامه داد: ما موضع مصر و قطر برای دستیابی به یک توافق آتش بس پایدار در غزه و همچنین موضع قاهره در رد هرگونه حضور ارتش اسرائیل در محور صلاح الدین (فلادلفیا) در مرز نوار غزه و مصر را ارج می نهیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که تصمیم واشنگتن و برخی کشورهای غربی برای تعلیق کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) کاملا با حکم دادگاه دیوان بین المللی دادگستری در لاهه مغایرت دارد.

وی ادامه داد: اولویت این جنبش پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی و عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه است و حماس از تمام ایده هایی که به پایان یافتن تجاوز به غزه و پناه دادن آوارگان منتهی شود، استقبال می کند.

هنیه خاطرنشان کرد که حماس پذیرای هرگونه گفت و گو در راستای بازسازی غزه، تبادل اسرا و تضمین آزادی اسرای فلسطینی است.

وی تاکید کرد: جهانیان باید برای توقف کشتارها و جنایات جنگی، از جمله سیاست مجازات مردم فلسطین در کرانه باختری، به اشغالگران فشار بیاورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها