کد خبر: 649505
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ۰۸:۴۰:۵۱
| |

پیام مهم دولت آمریکا به عراق چه بود؟

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفت: عصر چهارشنبه سفیر آمریکا در بغداد به دیدار من آمد و پیام مهمی از سوی دولت آمریکا را به دولت عراق تسلیم کرد.

پیام مهم دولت آمریکا به عراق چه بود؟
کد خبر: 649505
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ ۰۸:۴۰:۵۱

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفت: عصر چهارشنبه سفیر آمریکا در بغداد به دیدار من آمد و پیام مهمی از سوی دولت آمریکا را به دولت عراق تسلیم کرد.

به گزارش ایسنا، فواد حسین افزود: نخست وزیر و مقامات مسئول عراق در ساعات پیش رو این پیام را مورد بررسی دقیق قرار داده و اقدامات لازم را اجرا خواهند کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در آمریکا گزارش داد کاخ سفید در نامه‌ای مهم به دولت عراق شروطی را برای پایان دادن به حضور نظامی در این کشور مطرح کرده است. طبق این گزارش برخی شواهد نشان دهنده مذاکرات قریب الوقوع بغداد و واشنگتن با هدف پایان دادن به حضور نظامی در عراق است. وزیر امور خارجه عراق دریافت پیام از سوی آمریکا را تائید کرد و آن را مهم خواند. فواد حسین بدون اشاره به محتوای پیام دریافتی از آمریکا گفت این پیام به زودی توسط طرف‌های ذی ربط بررسی می‌شود تا گام‌های بعدی اتخاذ شود.

همزمان، نشریه فارین پالیسی آمریکا به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید، از برنامه‌ریزی واشنگتن برای خروج از سوریه خبر داد. این نشریه نوشت: به علت افزایش هزینه‌های حضور آمریکا؛ بحث‌هایی در کاخ سفید درباره تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده از زمان حمله اسرائیل به غزه، حدود ۱۴۰ حمله راکتی و موشکی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه روی داده است. سوریه و عراق در ماههای اخیر بارها خروج نیروهای آمریکایی را از منطقه خواستار شده اند.

اما زمان آن تا کنون مشخص نشده است. فارین پالیسی علت برنامه ریزی برای خروج آمریکا از سوریه را بالا رفتن هزینه‌های حضور نظامیان آمریکایی در سوریه اعلام کرده.

به گزارش پنتاگون، از زمان حمله اسرائیل به غزه، حدود ۱۴۰ حمله راکتی و موشکی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه روی داده است.

نیروهای آمریکایی از اواخر سال ۲۰۱۴ و در قالب ائتلاف ضد داعش وارد خاک سوریه شدند و چند پایگاه را در شرق این کشور و در نزدیکی منابع نفتی اشغال کردند. بنابر آخرین آمارهای وزارت خارجه سوریه، آمریکا در بیش از ۹ سال اخیر، ۱۱۵ میلیارد دلار نفت سوریه را غارت کرده است. آمریکا همچنین با حمایت از شبه نظامیان جدایی طلب قسد، از برقراری امنیت و ثبات در سوریه جلوگیری کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها