کد خبر: 648044
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۶:۱۷
| |

غزه ویران شد اما حماس متوقف نشد

روزنامه اعتماد نوشت: محاسبه اشتباه غرب این است که تصور می‌کنند با حمله به پایگاه‌های انصار‌الله و به عبارتی پاک کردن صورت مساله می‌توانند دست بالا را داشته باشند و آرامش را برگردانند.محاسبه این گروه از بازیگران اشتباه از آب درآمده است. غزه ویران شده، اما حماس متوقف نشده است.

غزه ویران شد اما حماس متوقف نشد
کد خبر: 648044
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۶:۱۷

حسن بهشتی‌پور در یادداشتی برای روزنامه اعتماد نسبت به گسترده شدن جنگ در خاورمیانه هشدار داده است.

به گزارش اعتماد، محاسبه اشتباه این گروه از بازیگران (غرب) این است که تصور می‌کنند با حمله به پایگاه‌های انصار‌الله و به عبارتی پاک کردن صورت مساله می‌توانند دست بالا را داشته باشند و آرامش را برگردانند. این بسان باور ادعایی اسراییلی‌هاست که بر این باور بودند با حمله به غزه قادرند حماس را کنار بزنند، اما شاهد این واقعیت هستیم که محاسبه این گروه از بازیگران اشتباه از آب درآمده است. غزه ویران شده، اما حماس متوقف نشده است.

او افزود: آنچه می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت صلح به منطقه شود، دیپلماسی و تحت فشار قرار دادن اسراییل برای موافقت با صلح و خروج از غزه است. در شرایط کنونی بعید است که چنین حملاتی انصار‌الله را منفعل کند، علاوه بر این این احتمال بالاست که سایر گروه‌های مقاومت نیز با این گروه همصدا شوند. بنابراین شاید تنها گزینه ایالات متحده توسل به سلاح‌هایی غیرمتعارف است؛ گزینه‌ای که توسل بدان نه منطقی است و نه از منظر هزینه قابل درک است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲

    چه نتیجه ای قزه از بین رفت و ده ها هزار نفر کشته و مجروح شدند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها