کد خبر: 645596
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۷:۰۵
| |

تماس تلفنی محرمانه بایدن با نتانیاهو؛ صحبتی از آتش‌بس نشد!

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت در تماس تلفنی که شامگاه شنبه با بنیامین نتانیاهو داشته، آتش‌بس در جنگ غزه را خواستار نشده‌است.

تماس تلفنی محرمانه بایدن با نتانیاهو؛ صحبتی از آتش‌بس نشد!
کد خبر: 645596
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۸:۳۷:۰۵

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت در تماس تلفنی که شامگاه شنبه با بنیامین نتانیاهو داشته، آتش‌بس در جنگ غزه را خواستار نشده‌است.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: من با نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) گفت‌وگوی طولانی و محرمانه‌ای داشتم.

طبق گزارش الجزیره، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد: «من خواستار آتش‌بس نشدم.»

در بیانیه‌ای که بعدا توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده‌است که بایدن و نتانیاهو درباره «کارزار نظامی اسرائیل در غزه از جمله اهداف و مراحل آن» گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

این بیانیه ادعا کرد: بایدن بر نیاز مبرم محافظت از غیرنظامیان از جمله آنهایی که از عملیات کمک‌رسانی بشردوستانه حمایت می‌کنند، تاکید و اهمیت اجازه به غیرنظامیان جهت خروج از مناطق درگیر جنگ را برجسته کرد. همچنین جو بایدن و بنیامین نتانیاهو هر دو بر اهمیت تضمین آزادی باقی اسرا تاکید کردند.

تماس میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک روز پس از آن انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ۲۷۲۲ که خواستار افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است، رأی مثبت داد. لازم به ذکر است که ۱۳ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت و روسیه و آمریکا به آن رأی ممتنع دادند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز گزارش داد که وی در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن تاکید کرده، این رژیم تا زمان تحقق همه اهداف خود، جنگ را ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها