کد خبر: 645495
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۶
| |

همه‌چیز درباره کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص موضوع فلسطین

کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین کار خود را امروز با برگزاری دو پنل تخصصی با موضوعات «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» و «آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» آغاز کرد.

همه‌چیز درباره کنفرانس بین‌المللی تهران درخصوص موضوع فلسطین
کد خبر: 645495
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۶

کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین در دو پنل مختلف با موضوع «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» به ریاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و موضوع «آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» با حضور رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه صبح امروز در هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای پنل اول با موضوع نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه گفت: برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش های مشترک در عرصه بین المللی برای پایان دادن به جنگ و نسل کشی در حال وقوع در غزه است  و رفع محاصره، گشایش مرزها برای ارسال کمکهای انسان دوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه از جمله اصلی‌ترین‌های اول مد نظر جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود را به عنوان خواست جهانی و صدای افکار عمومی جهان با ۱۵۳ رای از کشورهای مختلف نشان داد، گفت: جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش بس پایدار تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ملت‌های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به وضوح نشان دادند که خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت و اتمام جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

وی تصریح کرد: در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می‌رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت بوده باعث شده باشد که ایالات متحده صدای مخالفت جهانیان را بشنوند. امیدواریم کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف های مختلف از نخبگان جهان، موجب تشدید فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین شود.

قرار است رئیس‌جمهور نیز ظهر امروز در این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی کند.

در پایان نشست امروز نشست خبری وزیر امور خارجه کشورمان با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها