کد خبر: 645155
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۰۸:۰۶:۴۹
| |

36 جنگنده آمریکایی که از ترس «کیم» باید در ژاپن بمانند! + عکس

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد که در مجموع ۳۶ فروند جنگنده F-15EX را به‎صورت دائمی در پایگاه هوایی کادنا در جزیره اوکیناوا در خاک ژاپن مستقر کند.

36 جنگنده آمریکایی که از ترس «کیم» باید در ژاپن بمانند! + عکس
کد خبر: 645155
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۰۸:۰۶:۴۹

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد که در مجموع ۳۶ فروند جنگنده F-15EX را به ‎صورت دائمی در پایگاه هوایی کادنا در جزیره اوکیناوا در خاک ژاپن مستقر کند.

به گزارش خبرآنلاین، F15-EX که جدیدترین و مدرن ترین نسخه از جنگنده مشهور F15 است سلاح های بیشتری نسبت به هر جنگنده دیگری در کلاس خود حمل کرده و توانایی حمل سلاح های هایپرسونیکی تا ۲۲ فوت طول و وزن بیش از ۳ تن را داراست.

 

جنگنده آمریکایی

 

F-15EX Eagle II تازه ترین و پیشرفته ترین نسخه از نسخه Eagle جنگنده F-15 است که بر اساس نسخه F-15QA و به عنوان جایگزینی برای نسخه های F-15C/D ساخته شده است. Eagle II اولین جنگنده F-15 نیروی هوایی ایالات متحده است که دارای سیستم کنترل پرواز پرواز با سیم دیجیتال، کابین شیشه ای خلبان با حوزه نمایش بزرگ (LAD) و رادار ترکیبی APG-82 AESA، سیستم راهنمایی مشترک روی کلاهخود (JHMCS) و سیستم دفاعی EPAWSS است. این جنگنده در داشتن نرم افزار سیستم عملیات باز (OMS) پیشگام است که روزآمدسازی های سریع را ممکن ساخته و توانمندی های جنگنده را افزایش می دهد و همزمان جدیدترین نرم افزار Suite 9.1 را دارد.

X دارای سرعت بالاتر، برد بیشتر، قدرت حمل بار بیشتر (از جمله دو جایگاه نصب سلاح اضافه) و هزینه عملیاتی پایین تر نسبت به نسخه های قبلی است. به خاطر دریافت ناکافی در قراردادهای قبلی، جنگنده های نسخه F-15C/D برای مدت بیشتری از دوره خدمت تایین شده در سرویس باقی ماندند که ریسک فروپاشی ساختاری آن را افزایش می داد. ساختار، پشتیبانی و نیازهای آموزشی مشابه به جنگنده های F-15 موجود امکان می دهد تا به سرعت به نسخه F-15EX ارتقا پیدا کنند. نسخه F-15EX دارای دو صندلی است که توسعه خدمه/عملیات در آینده را ممکن می سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها