کد خبر: 644011
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۹:۳۱
| |

سرکنسول سابق رژیم صهیونیستی در نیویورک:

اعتراف سنگین دیپلمات سابق اسرائیل درباره عملیات «طوفان الاقصی»

نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» طی مطالعه‌ای، علل، منابع و پیامدهای شکست امنیتی بزرگ اسرائیل را در گزارشی طولانی تحت عنوان «جاسوسان اسرائیل چگونه شکست خوردند؟ چرا نتیجه این تشدید تنش ممکن است فاجعه بار باشد؟» را بررسی کرد.

اعتراف سنگین دیپلمات سابق اسرائیل درباره عملیات «طوفان الاقصی»
کد خبر: 644011
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۹:۳۱

آلون پینکاس، دیپلمات سابق صهیونیست در تازه‌ترین تحلیل خود درباره جنگ غزه که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، نوشت: ۷ اکتبر یک شکست را نشان داد و افسانه سیاستمداری را که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در طول سالها آن را پرورانده بود، منفجر و متلاشی کرد.

به گزارش فارس، وی افزود که برداشت نتانیاهو از جنبش حماس تنها یک اشتباه از بی‌شمار برداشت‌های اشتباه او است که موجب انباشته شدن شکست‌های متوالی سیاست‌های او و کابینه‌اش شده است.

سرکنسول سابق رژیم اسرائیل در نیویورک در ادامه نوشت که شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در روز اول حماسه «طوفان الاقصی» به وضوح مشهود بود، تاجایی که نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» طی مطالعه‌ای، علل، منابع و پیامدهای شکست امنیتی بزرگ اسرائیل را در گزارشی طولانی تحت عنوان «جاسوسان اسرائیل چگونه شکست خوردند؟ چرا نتیجه این تشدید تنش ممکن است فاجعه بار باشد؟» را بررسی کرد.

در این گزارش آمده است بیش از دو ماه پس از تجاوز اسرائیل به غزه و با وجود «تعهدات» مقامات مسؤول اسرائیلی برای نابودی حماس، این رژیم نتوانست رهبران ارشد حماس را از بین ببرد یا اسرای باقی‌مانده نزد آن در نوار غزه را آزاد یا شواهد قانع‌کننده‌ای برای تحقق هدفش در حذف این جنبش مقاومت ارائه کند. در مقابل، جنگ غزه به حماس یک موقعیت ملی قوی بخشید که هیچ رهبر فلسطینی در آینده نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد یا انکار کند، زیرا جنگ کنونی، موجب ایجاد یک روحیه فلسطینی جدید با امضای حماس شد.

«تسفی بارئیل» تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص نیز طی یادداشتی نوشت: حماس یک روحیه جدید فلسطینی ایجاد کرده و نمی‌توان آن را حذف کرد و هیچ‌کس این احتمال را مطرح نمی‌کند که حماس به‌عنوان یک جنبش فکری و سیاسی به حیات خود پایان دهد حتی اگر کلیه نهادهای زیرمجموعه آن در غزه نابود شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها