کد خبر: 643167
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

روزنامه عبری «تایمز»:

اسرائیل درهای مذاکره برای آزادی اسرای باقی‌مانده را نبسته است

روزنامه عبری زبان «تایمز» صبح روز یکشنبه اعلام کرد که اسرائیل درهای ادامه مذاکرات با حماس را برای آزادی اسرای باقیمانده نبسته‌است.

اسرائیل درهای مذاکره برای آزادی اسرای باقی‌مانده را نبسته است
کد خبر: 643167
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ۱۲:۲۵:۰۰

روزنامه عبری زبان «تایمز» صبح روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درهای ادامه مذاکرات با حماس را برای آزادی اسرای باقیمانده نبسته‌است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، به دلیل به بن‌بست رسیدن مذاکرات درباره آتش‌بس غزه و با دستور نخست‌وزیر، «دیوید بارنیا»، رئیس موساد به همراه تیم موساد در دوحه به اراضی اشغالی بازگشتند.

در بیانیه این دفتر آمده‌است: مذاکرات دوحه منجر به آزادی ۸۴ زن و کودک و ۲۴ تبعه خارجی از غزه شد.

به نوشته روزنامه تایمز، این بیانیه دفتر نتانیاهو اقدامی بسیار حساس تلقی شده و یادآور می‌شود که به منزله ارائه پیامی تند به صورت لحظه‌ای و با هدف شاید بهبود نگرش‌ها در شرایط حساسی بود که ایجاد شد.

این روزنامه توضیح داد که این یک بن‌بست در مذاکرات نیست، بلکه گامی با هدف خارج کردن طرف مقابل از منطقه امن خود است.

رئیس موساد از ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر قطر به دلیل کمکشان به مذاکرات برای تبادل اسرا قدردانی کرد.

به نوشته این روزنامه، یک منبع صهیونیست روزهای پایانی هفته گذشته را به عنوان ترن هوایی توصیف کرد که در عرض چند دقیقه چرخش گرفت.

وی مدعی شد: شب پنجشنبه و جمعه برای مقامات اسرائیلی مشخص بود که حماس قصد ندارد به شروط توافق شده عمل کند و ده گروگان را آزاد کند.

پیش از این یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که تیمی از موساد برای برگزاری مذاکرات با میانجیگران قطری درباره آتش‌بس در غزه در دوحه هستند.

آتش‌بس در نوار غزه صبح روز جمعه به پایان رسید و رژیم صهیونیستی جنگ علیه غزه را از سر گرفت. این جنگ به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده‌است. مذاکرات با میانجیگری قطر بر احتمال آزادی گروه جدیدی از اسرا و یک آتش‌بس متفاوت با آتش‌بسی که روز جمعه به پایان رسید، متمرکز بود.

رژیم صهیونیستی و حماس پیش از فروپاشی آتش‌بس در حال بررسی معیارهای جدیدی برای آزادی اسرا و آتش‌بس بودند. طی آتش‌بس تعدادی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز آزاد شدند.

یک منبع مصری رژیم صهیونیستی را مسؤول فروپاشی مذاکرات درباره تمدید آتش‌بس دانست و اعلام کرد: تمام تلاش‌ها برای قانع کردن طرف اسرائیلی به قبول طرح‌های مطرح شده در خصوص تمدید آتش‌بس شکست خورد. حماس با این طرح‌ها موافقت کرده بود و لیستی شامل افراد مسن و مردان را برای تبادل اسرا ارائه کرده بود.

این در حالی است که رژیم اشغالگر امروز (یکشنبه) برای سومین روز پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس، مناطق وسیعی در نوار غزه را بمباران کرد، در حالی که میانجی‌ها تاکید کردند که بمباران اشغالگران تلاش‌ها برای توقف مجدد عملیات نظامی را پیچیده می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها