کد خبر: 641226
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۱۶:۲۹
| |

فایننشال تایمز:

اسرائیل 6 میلیارد دلار برای کمک به تامین مالی جنگ خود در نوار غزه وام گرفته

یک روزنامه بریتانیایی از اقدام اسرائیل در گرفتن وام چند میلیارد دلاری طی هفته‌های اخیر برای کمک به تامین مالی جنگ خود در نوار غزه خبر می‌دهد.

اسرائیل 6 میلیارد دلار برای کمک به تامین مالی جنگ خود در نوار غزه وام گرفته
کد خبر: 641226
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ۰۸:۱۶:۲۹

یک روزنامه بریتانیایی از اقدام رژیم صهیونیستی در گرفتن وام چند میلیارد دلاری طی هفته های اخیر برای کمک به تامین مالی جنگ خود در نوار غزه خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الجزیره» قطر بامداد امروز (شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بنا بر گزارش روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز»، طی هفته های اخیر از طریق قراردادهایی که به طور خصوصی بر سر آنها مذاکره شده، شش میلیارد دلار را برای کمک به تامین مالی جنگ خود در نوار غزه وام گرفته است.

این روزنامه مطرح و مهم در زمینه های اقتصاد و سیاست جهان در گزارش خود در این باره از برخی سرمایه گذاران نقل کرده که رژیم صهیونیستی برای تکمیل قراردادهایی مذکور، مجبور به پرداخت هزینه های استقراضی شده که به طور غیر معمول بالا بودند.

به گفته سرمایه گذاران مذکور، اوراق قرضه اخیر رژیم صهیونیستی بر اساس فرآیندی منتشر شده که «مشارکت خصوصی» نامیده می شود و طی آن نیز، اوراق بهادار در بازار عمومی عرضه نمی گردد بلکه به جای آن، به سرمایه گذاران منتخب فروخته می شود.

این سرمایه گذاران همچنین توضیح دادند که دلیل این کار ممکن است این باشد که اموال لازم برای فعالیت جنگی به سرعت یا بدون جلب توجه ناخواسته جمع آوری گردد و می تواند نشانه دال بر میزان نگرانی برخی سرمایه گذاران نسبت به خرید بدهی های رژیم صهیونیستی باشد.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی از سه هفته پیش یورش زمینی به نوار غزه را آغاز کرده در حالی که حملات مرگبار آن به این نوار در واکنش به عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز برای چهل و سومین روز پیاپی ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها