کد خبر: 640832
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

بحران نان در غزه؛ هجوم مردم به آسیاب‌ها

همه نانوایی‌ها در شمال نوار غزه فعالیت خود را متوقف کردند. ساکنان گرسنه مناطق شمال غزه حالا به معدود فروشگاه‌های آرد (‌محل آسیاب آرد) هجوم برده‌اند.

بحران نان در غزه؛ هجوم مردم به آسیاب‌ها
کد خبر: 640832
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۵۰:۰۰

تمام شدن ذخیره آرد نانوایی‌های غزه و همچنین قطعی برق ناشی از بمباران پنل‌های خورشیدی نانوایی‌ها در کل منطقه شمال غزه نیز موجب شده که حالا مردمی که در محل‌های اسکان آوارگان به سر می‌برند به آسیاب‌هایی هجوم ببرند که مقدار کمی آرد برای پخت شخصی نان در تنورهای دستی ارائه می‌دهند.

به گزارش فارس، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هم اعلام کرد که همه نانوایی‌ها در شمال نوار غزه فعالیت خود را متوقف کردند. بزرگ‌ترین آن در شهر غزه، روز سه‌شنبه هفته گذشته بسته شد، زیرا بمباران‌های اسرائیل پنل‌های خورشیدی را که برق آن را تامین می‌کرد، هدف گرفت.

این دفتر افزود: ساکنان گرسنه مناطق شمال غزه حالا به معدود فروشگاه‌های آرد (‌محل آسیاب آرد) هجوم برده‌اند که آن هم رو به تمام شدن است، زیرا مردم غزه به جز پیاز خام چیزی برای خوردن نداشتند.

القدس العربی هم از گرسنگی مردم در شهر رفح در جنوب نوار غزه گزارش داد و گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی طی همه روزهایی که از تجاوز نظامی آن گذشته خواستار انتقال شهروندان شمال غزه به آنجا شده است، اینجا هم خبری از غذا نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها