کد خبر: 640675
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۵:۱۵:۱۲
| |

عضو حماس؛ برادران عرب و مسلمان از اهرم‌های قدرت استفاده نکردند/ بیانیه پایانی نشست ریاض ناامیدکننده بود

یکی از رهبران جنبش حماس بیانیه نشست دو روز پیش ریاض را ناامید کننده توصیف کرد و گفت: که کشورهای عربی و اسلامی از اهرم‌های قدرت خود استفاده نکرده‌اند.

عضو حماس؛ برادران عرب و مسلمان از اهرم‌های قدرت استفاده نکردند/ بیانیه پایانی نشست ریاض ناامیدکننده بود
کد خبر: 640675
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۵:۱۵:۱۲

اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در یک کنفرانس خبری بیانیه پایانی نشست عربی-اسلامی در ریاض را «ناامید کننده» توصیف کرد.

به گزارش فارس، او به شبکه المیادین گفت: «از برادران عرب و مسلمان خود انتظار داشتیم که اهرم‌های قدرت خود را در نشست ریاض با هدف توقف درد و رنج مردم غزه به کار گیرند».

اسامه حمدان به المیادین گفت که فقط ساکنان غزه بر این منطقه حکومت خواهند کرد؛ او تأکید کرد: «خون و جانمان هزینه آزادی‌مان خواهد شد».

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز دیروز به شدت از نشست ریاض انتقاد کرد و در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه پایانی بیانگر شانه خالی کردن تمام کشورهای عربی و اسلامی از وظایفشان و فرار از وظیفه دفاع از امنیت ملی عربی و اسلامی و دست کشیدن از فلسطین و مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بود».

«اسامه حمدان» اما در ادامه سخنان خود به بمباران بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «رژیم اشغالگر هنگام بمباران بیمارستان المعمدانی، تلاش کرد جنایت خود را مخفی نگه دارد، اما امروز با جنگنده‌ها بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند؛ مسئولیت این جنایات بر گردن همه کسانی است که نتوانستند برای متوقف کردن آن کاری انجام دهند».

این گروه مقاومت در کانال تلگرامی خود از سران کشور‌های حاضر در نشست ریاض خواسته بود تا برای اجرای این امر، از همه اهرم‌های قدرت عربی و اسلامی خود استفاده کنند تا به آمریکا به عنوان «مسئول مستقیم نسل کشی دسته جمعی مردم فلسطین» در نوار غزه است، فشار وارد کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها