کد خبر: 639842
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

وال استریت ژورنال:

اسرائیل سامانه گنبد آهنین را از آمریکا اجاره می‌کند

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، اسرائیل سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را برای یک دوره اولیه ۱۱ ماهه از پنتاگون اجاره می‌کند.

اسرائیل سامانه گنبد آهنین را از آمریکا اجاره می‌کند
کد خبر: 639842
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۰۷:۴۰:۰۰

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، رژیم صهیونیستی سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» را برای یک دوره اولیه ۱۱ ماهه از پنتاگون اجاره می‌کند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه آمریکایی گزارش داد: اسرائیل سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را برای یک دوره اولیه ۱۱ ماهه از پنتاگون اجاره می‌کند و امکان خرید و حفظ آن در پایان مدت اجاره وجود دارد.

این روزنامه به نقل از داگ بوش، رئیس دپارتمان تدارکات ارتش آمریکا نوشت: سکوهای پرتاب در مرحله ترانزیت هستند و موشک‌های رهگیر وارد شده‌اند.

بوش افزود: «این اجاره سریع‌ترین راه برای ارسال موشک‌های گنبد آهنین و موشک‌های رهگیر تامر به اسرائیل در پی حملات حماس در هفت اکتبر گذشته بود.» وی خاطرنشان کرد که این قرارداد «شامل مقدار نسبتاً کمی پول» است در حالی که هیچ شرایطی برای پرداخت هنوز مشخص نشده‌است.

موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا (JINSA) تاکید کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۲۰ اکتبر، با تصویب ۱۴.۳ میلیارد دلار بودجه اضطراری اضافی، اولین گام را در روند حمایت از تجاوزات اشغالگران درجهت آنچه به عنوان «امنیت منطقه‌ای خود» توصیف می‌کند، برداشت.

بر اساس گزارش این موسسه، پیشنهاد قبلی دولت بایدن به ویژه توصیه‌های اصلی این موسسه برای حمایت از «رژیم صهیونیستی» از جمله تمهیداتی برای تأمین مالی «گنبد آهنین» صهیونیست‌ها، سامانه‌های دفاع موشکی بالستیک، «تسریع روند صلح» و تحویل مهمات و تجهیزات و همچنین شامل بودجه برای «کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه.» بود.

این در حالی است که آژانس آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که اگر تشدید جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود، گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در معرض حملات موشکی قرار دارد.

این آژانس گزارش داد: «مانند هر سیستم دفاع هوایی، سیستم گنبد آهنین به انبار کافی موشک‌های رهگیر وابسته است که اگر حمله بعدی به اندازه کافی بزرگ بود بتواند از آن عبور کرد.»

بلومبرگ ادامه داد، مقامات آمریکایی نگران احتمال پرتاب موشک‌های هدایت شونده دقیق حزب‌الله لبنان به شهرک‌های صهیونیست هستند، در حالی که ارتش اشغالگر درگیر جنگ شدیدی در نوار غزه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها