کد خبر: 639387
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا سخنان سیدحسن نصرالله با قطب‌های دیگر محور مقاومت هماهنگ شده بود؟

روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود خبر داد، سیدحسن نصرالله سطح تهدیدهای خود را علیه اسرائیل بنا به درخواست حماس پایین آورد، زیرا رهبران حماس به وی اطلاع دادند از سوی آمریکا پیشنهاد مذاکرات سری و فراگیری را که در برگیرنده مبادله اسرا هم می‌شود، دریافت کرده‌اند.

آیا سخنان سیدحسن نصرالله با قطب‌های دیگر محور مقاومت هماهنگ شده بود؟
کد خبر: 639387
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۰:۰۰

سیدعماد حسینی- اسامه حمدان در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد مواضع سیدحسن نصرالله را ارج می‌نهد.

اظهارات اسامه حمدان رهبر برجسته حماس یک روز بعد از سخنرانی سیدحسن نصرالله که بسیاری از مردم کوچه و بازار در تحلیل احساسی خود آن را پایین‌تر از حد مطلوب و خواسته خود توصیف کرده بودند، صورت گرفت.

در این بین برخی از تحلیلگران این سخنرانی را کاملاً هوشمندانه توصیف و حتی برخی از آنها او را در هوش و ذکاوت بالاتر از جمال عبدالناصر دانستند و تاکید کردند او با این سخنرانی‌اش اشتباه جمال عبدالناصر را- که با پیروی از احساسات خود شکست را برای مصر خرید- تکرار نکرد، بلکه واقع‌گرایانه در راستای تحقق اهداف خود علیه اسرائیل پیش رفت.

اما در این میان روزنامه کویتی الجریده به نقل از منابع خود خبر داد، سیدحسن نصرالله سطح تهدیدهای خود را علیه اسرائیل بنا به درخواست حماس پایین آورد، زیرا رهبران حماس به وی اطلاع دادند از سوی آمریکا پیشنهاد مذاکرات سری و فراگیری را که در برگیرنده مبادله اسرا هم می‌شود، دریافت کرده‌اند.

در این بین رسانه‌های عبری‌زبان هم در خبرهای جسته و گریخته خود از مفاد گفت‌وگوهای اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با مسئولان اسرائیلی، از درخواست‌های او برای کاهش حجم حملات هوایی علیه غیرنظامیان خبر می‌دهند، امری که ظاهراً مسئولان صهیونیست را هم غافلگیر و حتی عصبانی کرده و باعث شده تا رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل در پاسخ به وی اعلام کند این چیزی نیست که ژنرال‌های شما در اتاق جنگ از ما می‌خواستند.

روزنامه الجریده به نقل از منابع خود ادعا کرد، حماس درخواستی را از سوی آمریکایی‌ها برای انجام مذاکرات سری برای بررسی شرط‌های پایان جنگ غزه دریافت کرده است. این مذاکرات همزمان با درخواست بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای یک آتش‌بس بشردوستانه آغاز خواهد شد.

واژه آتش‌بس بشردوستانه (توقف درگیری برای اهداف بشر دوستانه) را برخی از مسئولان اسرائیلی هم ذکر کرده‌اند تا مشخص شود، این مساله خواسته یا ناخواسته در دستور کار تل‌آویو هم قرار گرفته است، گرچه نتانیاهو همچنان ادعا می‌کند این کار بدون آزادی تمامی اسرا امکان‌پذیر نخواهد بود!

منابع مطلع تاکید کردند، در حال حاضر بزرگ‌ترین معضل این ابتکار آمریکایی آن است که اسرائیل حاضر به گفت‌وگو با حماس نیست و تشکیلات خودگردان نیز دیگر نفوذی در میان فلسطینیان و جایگاهی در این فرایند ندارد، از این‌رو همه طرف‌های میانجی در حال حاضر به دنبال طرف ثالثی هستند که مورد تایید فلسطینیان باشد و بتواند این مذاکرات را به پیش ببرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها