کد خبر: 638176
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

جنگ اسرائیل علیه غزه، خبری جز جنایت و جنایت بیشتر نیست!

رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا به هر شکل ممکن به جنایاتش ادامه دهد، اما مواضع افکار عمومی نشان می‌دهد ادامه این جنایات که به هر روی برای گرفتن زهرچشم از گروه‌های مقاومت به طور اخص و دشمنان اسرائیل به طور اعم برای تکرارنشدن چنین ضربه دردناکی انجام می‌شود، دوستان اسرائیل را هم یک‌به‌یک به واکنش منفی وا داشته است.

جنگ اسرائیل علیه غزه، خبری جز جنایت و جنایت بیشتر نیست!
کد خبر: 638176
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- «اسرائیل می‌گوید حماس داعش است اما این‌گونه نیست»؛ این را نه یک رسانه عربی یا اسلامی بلکه روزنامه واشینگتن‌پست به عنوان تیتر یکی از تحلیل‌های خود از اوضاع نوار غزه اعلام کرد.

تا زمان تهیه این نوشتار در سومین هفته از جنگ اسرائیل علیه غزه، اسرائیل همچنان به کشتارهای خود علیه کودکان و زنان فلسطینی ادامه می‌دهد و این جنایات را تنها به بهانه حمله حماس به شهرک‌های پیرامونی نوار غزه و به اسارت بردن تعدادی از نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی که آنها را گروگان می‌نامد، توجیه می‌کند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حرف مشابه را بارها تکرار می‌کند، رسانه‌های اسرائیلی و گفتمان رسمی و دیپلماتیک این رژیم هم تلاش می‌کنند بر این مساله خاص تاکید کنند که تاکنون در تاریخ اسرائیل سابقه نداشته است طی یک روز این تعداد یهودی کشته شوند و برای اولین بار این حادثه را حماس رقم زده است.

به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، تقریباً روزنامه‌نگاران تمام رسانه‌های جهان گزارش‌‌هایی از سوی صهیونیست‌ها یا موسسات طرفدار رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس در آن روز اقدام به سر بریدن کودکان و تجاوز به زنان و آتش زدن افراد غیرنظامی در خانه‌های خود کرده است، دریافت کرده‌اند، بدون آنکه تا این لحظه دلیل قانع‌کننده‌ و ملموسی در رابطه با این ادعاها ارائه شود.

این رسانه پرتیراژ آمریکایی همچنین تاکید کرد روایت (ادعایی) اسرائیل از دیدگاه کارشناسان مسائل خاورمیانه نشانگر آن است که تل‌آویو به دنبال پنهان کردن واقعیت‌های تاثیرگذار در رابطه با این واقعه است.

دروغ تبلیغاتی اسرائیل حتی برای کارشناسان برجسته اسرائیلی هم قابل هضم نیست؛ به عنوان مثال اسحاق وایزمن مورخ اسرائیلی و تاریخ‌نگار جنبش‌های اسلامی که عضو هیات علمی دانشگاه حیفا است، در این باره به روزنامه هاآرتص گفت: تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد تا ادعا شود حماس همانند داعش است اما این امر صحیح نیست، حماس یک گروه واقع‌گراست و دلیل آن هم این است که اجازه فعالیت دیگر گروه‌های دینی را هم در غزه داده است و با تمامی آحاد جامعه تعامل دارد، در حالی که گروه داعش اقدام به کشتن هر مسلمانی می‌کرد که نماز را در وقت مشخص نخواند.

به بیانی دیگر، امروز رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا به هر شکل ممکن به جنایاتش ادامه دهد، اما مواضع افکار عمومی نشان می‌دهد ادامه این جنایات که به هر روی برای گرفتن زهرچشم از گروه‌های مقاومت به طور اخص و دشمنان اسرائیل به طور اعم برای تکرارنشدن چنین ضربه دردناکی انجام می‌شود، دوستان اسرائیل را هم یک‌به‌یک به واکنش منفی وا داشته است، حال آنکه پنجره فرصت‌هایش چه در بعد نظامی و چه بعد رسانه‌ای کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها