کد خبر: 637158
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

محمود عباس:

فلسطین را ترک نمی‌کنیم؛ در سرزمین خود خواهیم ماند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: صلح با اجرای راه‌حل دو دولتی، پایان اشغالگری و حل مسئله آوارگان حاصل می‌شود. ما فلسطین را ترک نمی‌کنیم و در سرزمین خود خواهیم ماند.

فلسطین را ترک نمی‌کنیم؛ در سرزمین خود خواهیم ماند
کد خبر: 637158
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۰

نشست بین‌المللی قاهره با موضوع صلح در سرزمین‌های فلسطین امروز (شنبه) آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در افتتاحیه این نشست تاکید کرد: از بین بردن مسئله فلسطین بدون حل و فصل عادلانه آن و به ضرر مصر هیچگاه رخ نخواهد داد.

وی تاکید کرد: مصر مخالفت کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سیناست چراکه این اتفاق به معنای از بین بردن مسئله فلسطین خواهد بود.

وی ادامه داد: ما بار دیگر خواستار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و همه غیرنظامیان می‌شویم.

عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز در نشست صلح قاهره تاکید کرد: ما برای متوقف کردن این فاجعه انسانی که منطقه ما را به پرتگاه می‌کشد تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: ما از اعمال خشونت‌آمیز که غیرنظامیان غزه، کرانه باختری و اسرائیل را هدف قرار داده است، خشمگین هستیم. ما قاطعانه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را رد و تاکید می‌کنیم که این مسئله خط قرمز ماست.

وی با بیان اینکه اتفاقات غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و محروم کردن آنها از نیازهای اولیه جنایت جنگی است، خاطرنشان کرد: پیامدهای سهل‌انگاری بین‌المللی در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد برای همه ما فاجعه‌بار خواهد بود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست گفت: چرخه خشونت هر از گاهی به دلیل فقدان عدالت و نادیده گرفته شدن حقوق فلسطینیان ازسر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای امنیت باید به مسئولیت خود در حمایت از ملت فلسطین عمل کند.

عباس افزود: صلح با اجرای راه‌حل دو دولتی، پایان اشغالگری و حل مسئله آوارگان حاصل می‌شود. ما فلسطین را ترک نمی‌کنیم و در سرزمین خود خواهیم ماند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا نیز در سخنانی خواستار رعایت حقوق بشر، به ویژه برای کودکان و پایبندی به قوانین انسانی در نوار غزه شد.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها باید برای میانجیگری در این مناقشه و محافظت از غیرنظامیان بسیج شود. ما مشتاق حمایت از تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌ها هستیم و بر لزوم انجام تمام تلاش‌ها برای اجرای راه‌حل دو دولتی تاکید داریم.

مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت نیز با حضور در نشست صلح قاهره ضمن تاکید بر اینکه تحولات غزه پیامدهای جدی برای منطقه و کل جهان دارد، خاطرنشان کرد: فاجعه انسانی غزه نتیجه ناکامی جامعه بین‌المللی در یافتن راه‌حلی عادلانه برای مسئله فلسطین است.

وی ادامه داد: ما مجدداً حملات رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم می‌کنیم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم. جامعه جهانی با تجاوزات اسرائیل با معیارهای دوگانه برخورد می‌کند.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نیز کشتار غیرنظامیان، محاصره تحمیلی نوار غزه، تصمیم به کوچاندن اجباری، بمباران و تخریب زیرساخت‌ها و خشونت‌ را محکوم کرد.

رامافوسا از جامعه جهانی خواست که هرچه سریع‌تر چنین اقداماتی را متوقف و محاصره غزه را بشکند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه تاکید کرد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، بر موضع قاطع کشورش در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین در ایجاد کشور مستقل خود در مرزهای ۱۹۶۷ مطابق با راه حل دو کشوری و قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهور قبرس نیز در سخنانی در این نشست خواستار پایان دادن به درگیری، تسهیل عبور کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و یافتن راه حل‌هایی برای حل چالش‌های دشوار شد.

وی بر ضرورت توقف فوری تشدید تنش، حفاظت از غیرنظامیان و اطمینان از ارسال کمک‌ها به غزه تاکید کرد.

منابع خبری همچنین اعلام کرده‌اند که عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهوری الجزایر دعوت السیسی برای حضور در این نشست را نپذیرفته است. منابع مطلع اعلام کردند که دلیل رد کردن دعوت توسط تبون با حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی در آن مرتبط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها