کد خبر: 636546
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۲۱:۲۰:۳۸
| |

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس:

اجازه نمی‌دهیم تسلیحات نظامی به گروه‌هایی مانند حزب‌الله برسد

نخست‌وزیر انگلیس ضمن حمایت از اسرائیل گفت: اجازه نمی‌دهیم ایران از این وضعیت به‌عنوان فرصتی برای تشدید درگیری‌ها استفاده کند.

اجازه نمی‌دهیم تسلیحات نظامی به گروه‌هایی مانند حزب‌الله برسد
کد خبر: 636546
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۲۱:۲۰:۳۸

ریشی سوناک روز دوشنبه در نشست ویژه پارلمان انگلیس درباره تحولات غزه ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر انگلیس مواضع خصمانه این کشور علیه فلسطین را تکرار کرد و سپس ادعا کرد که این کشور اجازه بهره برداری ایران را از آنچه «فرصت تشدید تنش‌ها در منطقه» نامید، نمی‌دهد.

ریشی سوناک روز دوشنبه در نشست ویژه پارلمان انگلیس در پاسخ به سووال ادعایی ترزا می نخست وزیر اسبق انگلیس که پرسید «آیا انگلیس تلاش خواهد کرد که از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند و در این زمینه نقش ایران را مد نظر قرار خواهد داد؟» مدعی شد: «من در این رابطه ضمن گسیل هواپیماهای تجسسی و تجهیزات نظامی به مدیترانه، با شرکای‌مان در منطقه صحبت کرده‌ام.»

وی با اشاره به ماموریت ادعایی نیروهای انگلیس در منطقه مدعی شد که آن‌ها «در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که تسلیحات نظامی به دست گروه‌هایی مانند حزب‌الله نرسد و ایران هم از این وضعیت به‌عنوان فرصتی برای تشدید درگیری‌ها استفاده نکند».

نخست وزیر انگلیس با اشاره به رویه‌های مرسوم در این کشور، تکرار کرد که درباره تغییرات در فهرست سازمان‌های تروریستی اظهار نمی‌کند. وی در عین حال مدعی شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه فرماندهان ارشد آن در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار دارند.

اما اظهارات ادعایی نخست وزیر کنونی و پیشین انگلیس درباره نقش ایران در تحولات فلسطین در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران درباره بحران انسانی در غزه و تبعات حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده بود که تلاش‌های سیاسی مانع از گسترش جنگ شود، در غیر این صورت هیچ کس نمی‌داند در یک ساعت آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها