کد خبر: 636114
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

هشدار جدی مصر به اسرائیل؛ تخلیه نوار غزه با قوانین بشردوستانه منافات دارد

وزارت خارجه مصر نسبت به درخواست ارتش رژیم اسرائیل به ساکنان نوار غزه برای ترک منازلشان طی ۲۴ ساعت و رفتن به سمت جنوب هشدار داد.

هشدار جدی مصر به اسرائیل؛ تخلیه نوار غزه با قوانین بشردوستانه منافات دارد
کد خبر: 636114
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۱:۲۵:۰۰

وزارت خارجه مصر نسبت به درخواست ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه برای ترک منازلشان طی ۲۴ ساعت و رفتن به سمت جنوب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این درخواست رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه منافات دارد و زندگی بیش از یک میلیون شهروند فلسطینی و اعضای خانواده‌های آنها را در معرض خطر و بدون سرپناه ماندن در مقابله با شرایط انسانی و امنیتی خطرناک قرار می‌دهد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه از دولت رژیم صهیونیستی خواست از این اقدام تنش‌آمیز امتناع کند که پیامدهای خطرناکی بر اوضاع انسانی نوار غزه خواهد گذاشت.

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد، قاهره از شورای امنیت می‌خواهد مسئولیت خود را درخصوص توقف این اقدام برعهده بگیرد. مصر همچنین از سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی می‌خواهد در این خصوص وارد عمل شوند.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن در شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها