کد خبر: 635515
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۲۰:۳۱
| |

چرا جامعه بین‌المللی از کمک به زلزله‌زدگان افغانستانی می‌ترسد؟

روزنامه هم میهن نوشت: همه نگران هستند که کمک به زلزله‌زدگان مبنایی برای مشروعیت‌یابی حکومت طالبان شود. از سوی دیگر، چون اعتماد کافی به این حکومت ندارند، نگران آن هستند که کمک‌های ارسالی صرف امور حکومتی‌ها شود.

چرا جامعه بین‌المللی از کمک به زلزله‌زدگان افغانستانی می‌ترسد؟
کد خبر: 635515
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۸:۲۰:۳۱

روزنامه هم‌میهن در سرمقاله امروز خود از علت ترس جامعه بین‌المللی برای کمک به زلزله‌زدگان افغانستانی نوشته است.

به گزارش هم‌میهن، ساختار یکه‌سالار طالبان که مبتنی بر یک ذهنیت بسته و محدود از دین و بدتر از آن از یک قوم است، نوعی شکاف میان مردم افغانستان با این ساختار ایجاد کرده که نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد شده‌اند و انتظار کمک‌های انسانی و رسمی از میان رفته است. ولی مسئله مهمتر، نامشروع بودن حکومت طالبان نزد کشورهای دیگر و نظام جهانی است که چوب این عدم‌مشروعیت را مردم زلزله‌زده می‌خورند.

این روزنامه افزوده است: در واقع، همه نگران هستند که کمک به زلزله‌زدگان مبنایی برای مشروعیت‌یابی حکومت طالبان شود. از سوی دیگر، چون اعتماد کافی به این حکومت ندارند، نگران آن هستند که کمک‌های ارسالی صرف امور حکومتی‌ها شود و از آنجا که طالبان هم احتمالاً اجازه ورود مستقیم به کمک‌رسانی و عمل مستقل به کشورهای دیگر نمی‌دهد و نهادهای امدادی مستقل نیز ندارند، کمک‌های امدادی و نجات نیز روانه این کشور و مردم نخواهد شد. حکومت طالبان جامعه افغانستان را نزد افکار عمومی جهانی به ورطه فراموشی پرت کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها