کد خبر: 635512
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۴۵:۳۴
| |

هشدار به مسئولان جمهوری اسلامی: به سراب طالبان به عنوان یک همسایه قابل تعامل دل نبندید؛ حتی توان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را ندارند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان ما نباید به این سراب به عنوان یک همسایه قابل تعامل دل ببندند. تشخیص سره از ناسره یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حکمرانی موفق است که مسئولان ما باید از آن برخوردار باشند.

هشدار به مسئولان جمهوری اسلامی: به سراب طالبان به عنوان یک همسایه قابل تعامل دل نبندید؛ حتی توان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را ندارند
کد خبر: 635512
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۲۲:۴۵:۳۴

روزنامه جمهوری خطاب به مسئولان تاکید کرده که به سراب طالبان به عنوان یک همسایه قابل تعامل دل نبندند.

به گزارش جمهوری اسلامی، این زلزله، 26 ماه بعد از تسلط طالبان بر افغانستان اتفاق افتاده و ناتوانی طالبان برای کمک‌‌رسانی به زلزله‌زدگان نشان می‌دهد این گروه در مدت 2 سال و 2 ماه گذشته نتوانسته حداقل سازماندهی را برای امداد به وجود بیاورد. به عبارت روشن‌تر، در مدت 2 سال و 2 ماهی که از استقرار حاکمیت خودخوانده طالبان بر افغانستان می‌گذرد، این گروه فقط مشغول قلع و قمع مخالفین، سرکوب قومیت‌ها، محروم ساختن پیروان مذاهب از حقوق قانونی‌شان، تبعیض‌های جنسیتی و محروم کردن زنان و دختران از تحصیل و کار بوده است و این اشتغالات شرم‌آور و ضدانسانی اجازه پرداختن به نیازهای مردم را به کسانی که مدعی نمایندگی خدا برای حکومت بر مردم هستند نداده است!

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: کارنامه خالی از هرگونه نقطه مثبت و مالامال از عملکرد سرتاسر ننگین و لکه‌های سیاه طالبان در حاکمیت خودخوانده 2 سال و 2 ماه گذشته بر افغانستان که بخشی از آن در زلزله هرات نمایان شد، باید برای مسئولین ما نشانه روشنی باشد بر غیرقابل اعتماد بودن این گروه که می‌خواهد خود را به زور بر مردم افغانستان تحمیل کند. مسئولان ما نباید به این سراب به عنوان یک همسایه قابل تعامل دل ببندند. تشخیص سره از ناسره یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حکمرانی موفق است که مسئولان ما باید از آن برخوردار باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها