کد خبر: 634424
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نقش داعش در ترویج مواد مخدر در عراق چیست؟

دولت عراق اعلام کرد، طی شش ماه گذشته بیش از 10 هزار پرونده مربوط به مواد مخدر در دادگاه‌های این کشور به جز منطقه اقلیم کردستان به ثبت رسیده است. براساس این گزارش اعضای قبلی داعش قاچاق مواد مخدر به این کشور را انجام می‌دهند.

نقش داعش در ترویج مواد مخدر در عراق چیست؟
کد خبر: 634424
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۶:۰۰:۰۰

حدیث روشنی - دولت عراق اعلام کرد، طی شش ماه گذشته بیش از 10 پرونده مربوط به مواد مخدر در دادگاه‌های این کشور به جز منطقه اقلیم کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه القضاء ارگان قوه قضائیه عراق در گزارشی که اخیراً منتشر شد اعلام کرد، طی شش ماه گذشته 10 هزار 263 پرونده مربوط به قاچاق، فروش و مصرف مواد مخدر در دادگاه‌های این کشور به ثبت رسیده است که دادگاه استیناف نجف با 764 مورد مصرف و 1056 مورد فروش در رتبه اول و کرکوک با 194 مورد مصرف و 39 مورد فروش در رده آخر استان‌های این کشور از این حیث قرار گرفته‌اند.

حسام کاظم سلمان یکی از بازپرسان دادگستری بغداد در این باره می‌گوید: «مشکل مواد مخدر و ترویج آن به یکی از خطرناک‌‌ترین مشکلات تهدیدکننده جامعه عراق تبدیل شده است.»

یاسر محمد سعید قدو، قاضی دادگاه نینوی هم فاش کرد، تمام مواد مخدر مصرفی در عراق از خارج از مرزهای این کشور وارد شده است و دستگیری تعدادی از قاچاقچیان و فروشندگان مواد در موصل و شهرهای اطراف آن نشان داد افرادی که در حال حاضر به کار قاچاق مواد مخدر به‌ویژه از داخل خاک سوریه به عراق مشغول‌اند، قبلاً جزو گروه تروریستی داعش بوده‌اند و در مناطق مرزی با سوریه فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرد، گروه داعش بعد از شکست و اخراج موصل اکنون به قاچاق مواد مخدر روی آورده است و در این زمینه هم فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها