کد خبر: 633516
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۱:۵۱
| |

رئیسی و پوتین تلفنی صحبت کردند؛ موضوع گفت‌وگو قره باغ

روسای جمهوری روسیه و ایران درباره وضعیت کنونی منطقه قره‌باغ گفتگو کردند.

رئیسی و پوتین تلفنی صحبت کردند؛ موضوع گفت‌وگو قره باغ
کد خبر: 633516
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۱:۵۱

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد جدیدترین تحولات مربوط به منطقه قره باغ با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، این رسانه روسی گزارش داد: روسای جمهوری روسیه و ایران درباره وضعیت کنونی منطقه قره‌باغ گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، هر دو طرف علاقه خود را برای فعال کردن چارچوب مشورتی «۳+۳» (آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه) ابراز کردند.

کاخ کرملین نیز طی بیانیه ای عنوان کرد: در مورد گام‌هایی برای حصول اطمینان از عضویت کامل ایران در گروه بریکس و انجام فعالیت‌های تمام عیار مربوط به آن در این گفتگوی تلفنی مسائلی مطرح شد.

بر اساس اعلام کاخ کرملین، پوتین از فعالیت‌های نیروهای حافظ صلح روسیه از جمله ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان، حفاظت از حقوق و امنیت مردم ارمنی قره‌باغ به رئیسی اطلاع داد. 

روسای جمهور روسیه و ایران همچنین بر اهمیت حل‌وفصل همه مناقشات منحصراً از راههای مسالمت آمیز، سیاسی و دیپلماتیک تاکید کردند. 

براساس گزارش اسپوتنیگ، در جریان این تماس تلفنی، نسبت به ماهیت سازنده و دوجانبه سودمند همکاری‌های روسیه و ایران ابراز خرسندی شد و تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، ارتقای پروژه های مشترک بزرگ در حوزه‌های انرژی و حمل‌و نقل و همچنین گسترش ارتباطات بین محافل تجاری و مبادلات گردشگری دو کشور مورد تاکید رئیسی و پوتین قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها