کد خبر: 633040
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۰۰:۲۰:۴۷
| |

استقبال ایران از نشست ۸ کشور حوزه خلیج فارس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از گفت‌وگوی ۲ جانبه با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود در مسقط، از پیگیری توافقات بین ۲ کشور خبر داد.

استقبال ایران از نشست ۸ کشور حوزه خلیج فارس
کد خبر: 633040
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۰۰:۲۰:۴۷

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ابتکار گفت‌وگوی منطقه‌ای می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با البوسعیدی، در جمع خبرنگاران گفت: «در خصوص توافقات دو کشور و پیگیری توافقات سفر اخیر سلطان عمان به تهران رایزنی کردیم. اتفاق‌نظر داریم که در یک‌ونیم سال گذشته مسیر پیگیری توافقات و اجرایی‌کردن اسناد به خوبی در حال پیشرفت است».

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: «معتقدیم ما از مرحله گفت‌وگوی محض در منطقه عبور کرده‌ایم و وارد مرحله همکاری‌های متنوع و چندجانبه شده‌ایم».

امیرعبداللهیان با اشاره به ابتکار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره گفت‌وگوی منطقه‌ای گفت: «دبیرکل سازمان ملل ابتکار نشست هشت کشور حوزه خلیج فارس را در شهریورماه در نیویورک ارائه داده است. ما به همراه عمان و قطر اتفاق‌نظر داریم که ادامه این ابتکار می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود».

او در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های «هیثم بن طارق» سلطان عمان برای میانجی‌گری بین کشورهای منطقه گفت: «از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و با هدف همکاری، صلح، ثبات و توسعه منطقه تشکر می‌کنیم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها