کد خبر: 632624
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

وزیر دفاع آمریکا قول داد:

تانک‌های آبرامزی در آستانه ورود به اوکراین

وزیر دفاع آمریکا قول داد تانک‌های آبرامزی که واشنگتن قول آنها را به کی‌یف داده به زودی وارد اوکراین خواهند شد.

تانک‌های آبرامزی در آستانه ورود به اوکراین
کد خبر: 632624
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۱۲:۳۵:۰۰

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پیش از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در آلمان گفت: خوشحالم که اعلام کنم تانک‌های ام ۱ آبرامز که ایالات متحده قبلا متعهد شده بود، به زودی وارد اوکراین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته، پنتاگون به اسپوتنیک تایید کرد که تانک‌های آبرامز در مسیر رسیدن به اوکراین در پاییز امسال هستند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که ضدحمله اوکراین در حال پیشرفت است، از گروه تماس خواست به حمایت از دفاع هوایی اوکراین ادامه دهد.

او در مورد آموزش خلبانان اوکراینی گفت: ایالات متحده در حال تکمیل ائتلاف آموزشی F-۱۶ متشکل از چندین متحد اروپایی با آموزش مستقر در ایالات متحده است.

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که ایالات متحده در حال تکمیل ائتلاف آموزشی F-۱۶ با آموزش مستقر در ایالات متحده است.

در ماه اوت، پنتاگون اعلام کرد که خلبانان اوکراینی در ماه اکتبر در پایگاه گارد ملی هوایی موریس در شهر توسان در آریزونا با جت‌های جنگنده F-۱۶ آموزش خواهند دید.

او همچنین مدعی شد روسیه بنادر اوکراین را هدف قرار داده و امنیت غذایی جهان را تهدید می‌کند و تاریخ، اشتباهی را که پوتین در حمله به اوکراین مرتکب شد، نشان خواهد داد.

گروه تماس دفاعی اوکراین به رهبری آمریکا امروز (سه‌شنبه) پنجمین نشست خود را در پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب غربی آلمان برگزار می‌کند تا درباره بحران اوکراین و کمک‌های ارائه شده به کی‌یف گفتگو کند. جدای از مناقشه اوکراین، این نشست همچنین بر چالش‌های امنیتی مختلفی که متحدان و شرکای ایالات متحده با آن مواجه هستند، تمرکز خواهد کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، که میزبان این نشست خواهد بود، نمایندگان کشورهای ناتو و کشورهای غیرعضو را به این رویداد دعوت کرده است. همچنین انتظار می‌رود آستین اولین دیدار حضوری خود را با وزیر دفاع تازه منصوب شده اوکراین، رستم اومروف داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها