کد خبر: 632569
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۰۸:۱۲:۰۰
| |

جنگنده فوق‌پیشرفته آمریکایی پیدا شد؛ اما بقایایش!

مقام‌های ارتش آمریکا اعلام کردند که بقایای جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵ که بعد از خروج اضطراری خلبان آن در سواحل کارولینای جنوبی ناپدید شده بود، پیدا شده است.

جنگنده فوق‌پیشرفته آمریکایی پیدا شد؛ اما بقایایش!
کد خبر: 632569
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۰۸:۱۲:۰۰

مقام‌های ارتش آمریکا اعلام کردند که بقایای جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵ که بعد از خروج اضطراری خلبان آن در سواحل کارولینای جنوبی ناپدید شده بود، پیدا شده است. 

به گزارش ایلنا از بی‌بی‌سی، بقایای این جنگنده ۱۰۰ میلیون دلاری که از آن تحت عنوان پیشرفته‌ترین جت جنگنده جهان یاد می‌شود، در مناطق حوالی ویلیامزبرگ پیدا شده است.

خلبان این جنگنده که در حال مأموریت آموزشی بود پس از آن که ناچار به استفاده از خروج اضطراری شد با چتر در محله‌ای چارلزتون شمالی فرود آمد اما جست‌وجو برای پیدا کردن هواپیمای به قدری به درازا کشید که ارتش از مردم محلی برای پیدا کردن آن کمک خواسته بود. 

اما روز دوشنبه ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بقایای این جنگندده در «دوساعتی شمال‌شرقی پایگاه نظامی چارلزتون» پیدا شده است.

تمرکز جست‌وجوها برای پیدا کردن لاشه این اف-۳۵ در حوالی دریاچه مولتری و دریاچه ماریون بود که هر دو در شمال شهر چارلزتون هستند. این مناطق آخرین نقاطی بودند که جنگنده روی رادار دیده شده بود. 

مقام‌ها علت این سانحه هوایی را «یک بدشانسی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند همه جوانب‌ آن در دست تحقیق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها