کد خبر: 631129
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا زنان روسی از بازگشت مزدوران گروه واگنر وحشت دارند؟

بازگشت مزدوران گروه واگنر به روسیه به عنوان افرادی آزاد باعث شد زنان روس از احتمال افزایش جرم و جنایت از قتل گرفته تا تجاوز و خشونت‌های خانگی ابراز نگرانی کنند.

چرا زنان روسی از بازگشت مزدوران گروه واگنر وحشت دارند؟
کد خبر: 631129
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰

حدیث روشنی- بازگشت مزدوران گروه واگنر به روسیه به عنوان افرادی آزاد باعث شد زنان روس از احتمال افزایش جرم و جنایت از قتل گرفته تا تجاوز و خشونت‌های خانگی ابراز نگرانی کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه گاردین نوشت، بر اساس توافقی که پریگوژین فرمانده مقتول واگنر در اوایل سال ۲۰۲۲ با زندانیان در روسیه داشت، آنها در مقابل ۶ ماه جنگ در اوکراین از عفو برخوردار می‌شوند.

این در حالی است که او چند ماه قبل از مرگش هم اعلام کرد حدود ۳۲ هزار نفر از نیروهایش بعد از آنکه مدت تعهد خود را به پایان رساندند به روسیه بازگشتند که به گفته رسانه‌ها بسیاری از آنها به دلیل خشونت علیه زنان زندانی شده بودند.

یکی از افرادی که طبق این توافق اکنون یک فرد آزاد محسوب می‌شود، ویسلاو کاتویس است که در سال ۲۰۲۰ به علت قتل وحشیانه نامزد سابقش ویرا بیکتلیوا تیتر اصلی رسانه‌های روسی شده بود.

با وجود آنکه این فرد به ۱۷ سال زندان محکوم شده اما مادر نامزد مقتولش اواسط مه گذشته تصاویری از یک اکانت ناشناس در واتس‌اپ دریافت کرد که او را آزاد و در حال جنگ در اوکراین نشان می‌داد.

همین امر باعث شد خانواده بیکتلیوا طی درخواست رسمی به مسئولان زندان خواستار اطمینان از زندانی بودن او شوند، اما به آنها خبر داده شد که او به منطقه روستوف روسیه واقع در نزدیکی مرز اوکراین منتقل شده و از آنجا به بعد دیگر از او خبری ندارند.

یکی دیگر از جنگجویان واگنر ویاتیسلاو سامویلف است که به جرم قتل «اولگا شلیامینا»ی ۳۳ ساله در مارس ۲۰۲۱ و مثله کردن او و پنهان کردن جسد، محاکمه و به زندان محکوم شده بود.

دیگر زندانی‌ای که در چارچوب این توافق آزاد شده وایدیم تیکوف است که یک دختر ۲۲ ساله را در سال ۲۰۱۹ در جنوب روسیه از پای درآورده و طبق حکم صادرشده برای او باید تا سال ۲۰۳۵ در زندان باقی می‌ماند.

این در حالی است که گفته می‌شود تعداد دیگری از جنگجویان واگنر به جرم تجاوز زندانی شده و قربانیان آنها همچنان در قید حیات‌اند و احتمال آنکه این افراد مجدداً به سراغ قربانیان خود بروند و آنها در معرض خطر بگیرند، وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: خانواده قربانیانی که عزیزان‌شان به قتل رسیده یا کسانی که خود قربانی خشونت شده‌اند، نگران جان خود هستند زیرا خوب می‌دانند که مجرمان دیگر در زندان نیستند و هم‌اکنون می‌توانند در هر جای روسیه آزاد زندگی کنند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها