کد خبر: 630241
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۱۰:۵۴
| |

دومین استعفای تیم خانه شماره 10

یک روز پس از استعفای وزیر دفاع انگلیس، مدیر بخش ارتباطات دفتر نخست وزیر هم از مقام خود کناره‌گیری کرد و این دو تحول در کنار هم گمانه‌زنی‌ها درباره بحران در کابینه ریشی سوناک را افزایش داده است.

دومین استعفای تیم خانه شماره 10
کد خبر: 630241
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۲۲:۱۰:۵۴

«امبر دی باتون» که ده ماه پیش به مدیریت بخش ارتباطات دفتر سوناک منصوب شد، با اعلام استعفای خود عنوان کرد که اکنون زمان مناسبی برای حرکت رو به جلو است. او درباره علت استعفای خود توضیحی ارائه نداد.

به گزارش ایرنا، باتون پیش از پیوستن به دفتر نخست وزیری، رئیس گروه سیاسی شبکه آی‌تی‌وی بود. او اکتبر ۲۰۲۲، به فاصله کوتاهی پس از آنکه سوناک کرسی نخست وزیری را تصاحب کرد، به داونینگ استریت ملحق شد. تهیه بیانیه‌های دولت و توجیه خبرنگاران از جمله وظایف پیشین وی عنوان شده است.

خبر استعفای وی در حالی منتشر شد که روز گذشته «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز به عنوان یکی از چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار و نامزد احتمالی تصاحب کرسی رهبری حزب حاکم محافظه‌کار، از مقام خود کناره‌گیری کرد. 

وی در استعفانامه خود نوشت: پس از تأمل زیاد این تصمیم را گرفتم که درخواست کنم به من اجازه استعفا داده شود. من در سال ۲۰۰۵، کرسی خود را به دست آوردم و پس از سال‌ها زمان آن رسیده است که بر روی بخش‌هایی از زندگی که نادیده گرفته‌بودم، سرمایه‌گذاری کنم و فرصت‌های جدیدی را کشف کنم.

این تحولات درحالیست که انتخابات سراسری انگلیس قرار است سال آینده میلادی برگزار شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب حاکم محافظه‌کار بخت زیادی برای ادامه حکمرانی ندارد.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته از میان اعضای عمومی حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نشان می‌دهد که محبوبیت "ریشی سوناک"، به پایین‌ترین حد از زمانی رسیده است که او سکان دولت را به دست گرفت.

ناظران معتقدند که کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار که ماه آینده میلادی برگزار می‌شود آخرین شانس سوناک برای تغییر نظر رای‌دهندگان پیش از سقوط دولت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها