کد خبر: 629533
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۵۰:۰۰
| |

حمله سایبری، رصدخانه‌های آمریکا را از کار انداخت

یک حمله سایبری بزرگ، اتصال از راه دور را به تلسکوپ‌های فضایی برجسته بنیاد ملی علوم(NSF) در سراسر جهان قطع کرده است.

حمله سایبری، رصدخانه‌های آمریکا را از کار انداخت
کد خبر: 629533
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ۲۲:۵۰:۰۰

یک حمله سایبری عجیب و غریب و در عین حال بزرگ، تلسکوپ‌های رصدخانه‌ها در هاوایی و شیلی را از کار انداخته و کار پژوهشگران دنیای نجوم را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، ۱۰ تلسکوپ در حال حاضر بیش از دو هفته است که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و نیروهای عملیاتی در محل تنها توانسته‌اند برخی از این تلسکوپ‌ها را عملیاتی نگه دارند، البته در حال حاضر کارایی کمتری دارند.

این اختلالات و از کار افتادن‌ها موجب هرج و مرج در حوزه نجوم می‌شود و بسیاری از فرصت‌های ضروری برای رصدهای فضایی از دست می‌روند.

این اتفاق برای پژوهشگرانی که برای پژوهش‌های خود به تلسکوپ‌ها تکیه دارند، بسیار ناامیدکننده است، اما کارشناسان هنوز در مورد علت هدف قرار گرفتن تلسکوپ‌ها گنگ هستند.

مرکز هماهنگی NSF برای نجوم زمینی(NOIRLab) در یک به‌روزرسانی مطبوعاتی توضیح داد: ما به تلاش‌های خود برای بررسی و حل و فصل حادثه امنیت سایبری که در تاریخ ۱ اوت رخ داده است، ادامه می‌دهیم. این حادثه منجر به خاموش شدن موقت تلسکوپ‌های جمینی جنوبی و شمالی و همچنین برخی از تلسکوپ‌های کوچکتر در Cerro Tololo در شیلی شد.

در ادامه‌ این بیانیه آمده است: تلسکوپ‌های کیت پیک(Kitt Peak) در آریزونا تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند. وب‌سایت Gemini.edu نیز در حال حاضر آفلاین است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها