کد خبر: 629279
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

اکسیوس گزارش داد:

بعد از مرگ «پریگوژین»؛ آینده گروه واگنر چه می‌شود؟

مرگ ‌رئیس گروه واگنر در سانحه هوایی طی روزهای اخیر، آینده گروه تحت حمایت مالی کرملین را زیر سوال می‌برد.

بعد از مرگ «پریگوژین»؛ آینده گروه واگنر چه می‌شود؟
کد خبر: 629279
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۱۴:۵۵:۰۰

مرگ «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه واگنر در سانحه هوایی طی روزها اخیر، آینده گروه تحت حمایت مالی کرملین را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایلنا، تحلیلگران به اکسیوس گفتند که بدون بنیانگذار و سایر فرماندهان ارشد، پیش‌بینی چگونگی عملکرد واگنر در آینده دشوار است، اما این احتمال وجود دارد که این گروه در ضعیف‌ترین وضعیت خود از زمان ظهور خود در تقریباً یک دهه پیش تاکنون قرار بگیرد. 

«کاترینا استپاننکو»، تحلیلگر روسیه در مؤسسه مطالعات جنگ، گفت که مرگ پریگوژین و سایر مقامات واگنر احتمالاً مانع از تلاش‌ها برای جلوگیری از زوال این گروه ‌می‌شود که در پی شورش اخیر این گروه علیه کرملین شتاب گرفته بود. 

استپاننکو به آکسیوس گفت: «ما واگنر را با همان ظرفیتی که قبلا دیده‌ایم نخواهیم دید.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه برای اولین بار سقوط هواپیما را پذیرفت و پریگوژین را مردی با «سرنوشت پیچیده» خواند و گفت که وی «در زندگی مرتکب اشتباهات جدی شده است.»

پنتاگون اعلام کرد که معتقد است پریگوژین «احتمالاً کشته شده است» اما توضیح نداد که چگونه به این نتیجه رسیده است. این وزارتخانه همچنین ادعای سقوط هواپیمای واگنر توسط موشک زمین به هوا را رد کرد.

«یوجین فینکل»، استادیار امور بین‌الملل در دانشگاه جان هاپکینز، گفت که کرملین و وزارت دفاع روسیه یا واگنر را «کاملاً مطیع» کرده یا آن را کاملاً از بین خواهند برد.

فینکل به آکسیوس گفت که یکی از سؤالات اصلی باقی مانده این است که چه کسی شرکت‌های مرتبط با واگنر و امپراتوری تجاری گسترده پریگوژین را که شامل معادن، عملیات نفت و گاز و سایر سرمایه‌گذاری‌ها در حداقل ۱۵ کشور می‌شود، در اختیار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها